Click here for Myspace Layouts

Pages

Wednesday, February 27, 2013

Pink - Try



I try :')

Jangan sia-siakan.

Seseorang pernah berkata kepada saya,

“jangan sia-siakan orang yang mengagumi anda sebabnya bukan senang nak dapat tempat istimewa dalam hati seseorang.”

Saya kaitkan dengan cintanya Nabi Muhammad SAW terhadap umatnya. kita ini istimewa hingga Nabi ketika hendak wafat pun masih memikirkan tentang kita, umatnya.

Maka jangan disiakan-siakan tempat istimewa kita sebagai umat kepada Kekasih Allah ini. Hargailah sebaiknya, banyakkan mengingati Baginda. Moga mendapat syafaat di akhirat kelak.


Monday, February 25, 2013

none title lah

Kalau kita tengok kawan kita buat salah , kita mesti nak tegur kan ? tapi aku tak , aku hanya akan cakap , jangan la buat , dah-dah . sebab aku tahu aku bukanlah seorang yang sempurna nak tegur-tegur orang bagai . aku tahu walaupun benda tu memang salah macam mana sekalipun , aku rasa biarlah orang lain yang tegur dia . sebab aku tahu aku pun pernah dalam situasi macam tu , aku tahu aku bukannya orang yang baik-baik tapi aku sedar akan kesilapan aku dahulu . apa yang aku mampu buat ialah berharap agar dia berubah dan untuk diri aku berubah sepenuhya kerana setiap hari kita belajar benda yang baru  kita mengambil pengalaman berdasarkan kesilapan lalu , kita amalkan tabiat berdasarkan hari-hari selalu . apapun yang berlaku , aku tetap aku , itu tidak akan pernah berubah . siapa yang kenal aku , kenal lah . mungkin itu diri aku yang sebenar , mungkin bukan  sebab aku adalah pemegang rahsia terbesar tentang diri aku  hanya aku dan Tuhan . apa aku rasa tentang diri aku , apa aku rasa tentang orang lain , apa aku rasa tentang itu tentang ini . aku lah pemegang rahsia aku .


TUGASAN 4 – PENDIDIKAN SENI VISUAL (2013)

BIDANG : KRAF TRADISIONAL
TAJUK : BATIK
PRODUK : SARUNG BANTAL

SITUASI
sebuah syarikat hiasan dalaman berhasrat menghasilkan sarung bantal bercorak batik untuk dipasarkan sebagai salah satu produk baru keluarannya

TUGASAN
Anda kehendaki membuat kajian dan menghasilkan sarung bantal bercorak batik yang menggunakan gabungan teknik lukis ikat dan celup

Portfolio kajian anda hendaklah mengandungi perkara berikut :

1. Koleksi pelbagai jenis sarung bantal
2. koleksi pelbagai corak batik sebagai sumber ilham
3. Lakaran reka bentuk sarung bantal serta catatan
4. Lakaran pelbagai corak batik sebagai sumber ilham serta catatan
5. lakaran olahan idea motif yang dipilih serta catatan
6. kajian warna pada rekaan sarung bantal yang dipilih serta catatan
7. lukisan tiga dimensi sarung bantal dari tiga sudut pandangan menarik
8. ilustrasi persembahan yang menggambarkan fungsi dalam situasi sebenar
9. lukisan alat dan bahan yang digunakan serta catatan
10. lukisan atau gambar foto proses dan teknik penghasilan serta catatan mengikut urutan

Internal heart

Nyanyian ombak bagaikan ombak rindu
Desiran pantai yang menerbang
Mendahului air pantai
Menjejaki ke bumi penuh air

Kemudian..

Keluar ke bumi penuh udara
Dengan kepala “masuk air”
Bila digoncang ia seakan sarat air kelapa
Bila dibuang dah macam hampas sepah

Nak ambil ketam tu tapi rasa tak berani
Takut sangat
Kalaulah dia tak kepit orang kan ?
Dahulu lagi akan dikecapi

Dulu pernah
Tapi akhirnya dikepit
Kemudian diberi peluang
Ketam tu lepaskan aku

Rasa bagaikan tak mahu dilepaskan
kerana
dari awalnya inginkan ketam itu
Pada asalnya kan ?

Bila seakan penat
Ia lepaskan
Mungkin dah bosan
Mungkin ingin cari perumah lain


- Ainiah Zainol Ain J

Mengenalimu suatu kebetulan tapi menyayangimu suatu kebahagian , insyaAllah

Hari ini aku sedar

Bahawa janji itu juga Cuma
Sebahagian dari kata-kata
Dapat diubah
Boleh juga dilupakan..
“Memberi janji mungkin mudah untuk melupakan”
“tapi menerima janji sampai mati diingati”

Ada waktunya
Janji juga mengerut
Hati sendiri

Semata-mata untuk kegembiraan
Orang yang kita “CINTA”


Saturday, February 16, 2013

tutup mata lah

bila kita serious ada pula orang nak main-main . aku takut , aku takut sejarah berulang . memang jalan ini yang aku pilih malah hati tetap gelisah

bla bla bla

apa saja yang dia buat semua tak kena di mata kita sebab kita benci dia . kan ? haha , aku bercakap tentang diri aku mungkin ada sesetengah orang tu akan terasa tapi ini kenyataan . bila aku bencikan seseorang itu mestilah bersebab mungkin dia ada buat salah atau apa yang dia buat tu tak betul then walaupun dia dah minta maaf atau apa pun , aku akan tetap anggap dia bla bla bla . pernah juga aku terfikir , kenapa aku benci dia sangat ? apa yang dia buat ? dia dah minta maaf kan ? apa lagi aku nak . sudah cukup sudahhhh ~ cukup sampai di sini sajaaa ~ haha nyanyi pulak . haaa kutuk aku la tuh , cakap aku bla bla bla , tahu la suara "senggau" pun xD haha

mungkin ada sebab tersendiri hati bermain macam tu kan ? memang susah nak buang sikap macam ni cuma satu ja yg boleh kita buat ! jeng jeng jengggg , haha . excited kenapa lahh xD ok fine actually aku cakap sorang-sorang , hahahaha . apa yang kita boleh buat ialah buat tak tahu . apa ? apaa ? betul paaa , kita buat tak tahu ja lah . biarlah dekat dia , dia nak buat apa pun , kita ambil tahu last sekali kita dapat dosa xD dosa mengutuk bla bla bla . haha . kann ? buat apa kita nak ambil tahu tentang dia kalau last sekali kita juga yang sakit hati bla bla bla . baik kita buat tak tahu ja apa yang dia nak buat , apa yang tengah dia buat , apa yang lepas dia buat xD hohoo dasyatttt ;D

ok lah , mungkin ini memang jalan takdir aku . aku macam mana pun takpa lah asalkan semua orang bahagia . biar aku sendiri berdarah , asal aku boleh tengok kawan aku senyum ;) biar aku tunggu bulan jatuh ke riba sekali pun sampai hujung waktu aku pun takpa :) aku biarkan perasaan aku sendiri bermainkan lagu CINTA DALAM HATI , hahhahha . sayupp weih :') k Assalamualaikum semua 

Thursday, February 14, 2013

isi hati seseorang untuk orang yang benar dia sayangi

ini adalah isi hati seorang perempuan yang amat menyayangi seorang lelaki sepenuh hatinya, Insya-Allah..

aku akan mampu bertahan kerana ini yang aku pilih..
satu yang aku tak mampu.. tanpa kehadirannya.. aku lemah..
sungguh aku lemah..

dia membuka hati..
dia beri semangat..
lalu dia pergi..
apakah ini semua ? permainan dalam tidur panjangku

aku telah membohongi hati kecilku
sungguh aku tidak dapat bertahan..
sungguh aku sayang akan dirinya, Ya Tuhan..


seorang insan yang telah lama hilang kemudian datang kembali membawa sekeping hati yang telah hancur dan meminta untuk aku cantumkan kembali satu persatu agar ia segar seperti sedia kala tapi.. kini..


; awak , mungkin saya bukan yang terbaik untuk awak.. tapi saya cuba untuk bahagiakan awak.. saya cuba untuk tidak kaitkan tentang orang lain.. hanya Tuhan yang tahu betapa saya sayang akan awak.. saya jujur dengan awak.. saya tak tipu.. saya dah lupakan semua kisah lalu saya.. saya hanya ingat pada awak.. saya hanya ada awak.. saya sayang awak..

VALENTINE'S DAY

Walaupun telah disebarkan mengenai hukum haram menyambut Valentine's Day,

namun masih ramai orang islam yang tidak berpuas hati mempertikaikan dan mempersoalkan hukum ini..

" Saya sambut tapi saya masih solat,puasa dan lain2..tak boleh jugak ke?? "

" Saya sambut ni sebab nak merapatkan hubungan dengan gf/bf saya 2,takkan 2 pun tak boleh?? "

Nauzubillah..yang jelas haram itu tetap haram..janganlah disebabkan mengikut nafsu kita,semua yang haram cuba hendak dihalalkan..

Islam itu berhikmah..Pegang Islam kuat-kuat InsyaAllah selamat dunia dan akhirat.. Amin..

copy atau coffee ? :)

Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi Muhamad selepas madu dan susu. Cuba lihat Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi di tangan mereka.

Kajian mendapati lebih dari 400 million cawan kopi diambil setiap tahun, menjadikannya sebagai minuman yang paling popular di dunia. Di US sahaja misalnya, 107 juta orang (52% daripada jumlah penduduk) meminum kopi secara rutin harian. 57 juta yang lain meminum kopi beberapa kali setiap minggu.

Kajian di Barcelona, Sepanyol menunjukkan bahawa secawan kopi yang bergula boleh meningkatkan prestasi otak. Saintis di Universiti Barcelona di sini mendapati pengambilan kafeina dan gula serentak dapat meningkatkan prestasi otak seperti daya ingatan. Hasil kajian itu diperoleh dari 40 sukarelawan yang diuji dengan pengambilan kopi bergula, kopi tanpa gula dan air masak. Kopi manis merupakan cara terbaik untuk otak bagi menghadapi cabaran pekerjaan. Menurut Jurnal Human Psychopharmacology, Clinical and Experimental telah menyiarkan hasil kajian saintis tersebut.

:)

Babak pertama bermula saat ku terlihat mu
Waktu seakan terhenti terpinga mencari
Rasa yang takkan terungkap tak pernah ku alami
Cuba aku mengerti

Teruja aku mengejar mu
Bermimpi memiliki mu
Tanpa perlu ku endahkan dunia, dunia !

Biarkan ku terus berlari
Cuba merajai mimpi
Tiap bayang mu akan ku jejaki, nanti..

Takkan ku menoleh lagi walau gelapnya hari
Ku yakin akan temui semuanya di sini
Walau ke mana kau pergi tetap akan ku cari
Ku tak akan berhenti

Wednesday, February 13, 2013

berikan aku semangat baru

rosakkan diri lagi ? kau nak mati awal ka ? dah tak syg diri ? biar org tak syg kau asalkan kau syg diri kau , tu dah cukup.. ditinggalkan dgn api yg masih bernyala, tersiksa..

inikah jalan terbaik ?
inikah yang aku pilih ?
banyak sangat perkataan dalam fikiran aku
tapi satupun tak mampu aku ungkapkan
sebab susah sangat

aku jumpa dia , aku kenal dia , dan aku inginkan dia
aku harap dia tak seperti yang dulu dulu
aku dapat dia , aku jaga , aku takut kehilangan lagi
ahh tak sanggup aku

aku mahukan dia di samping aku.. selalu
aku inginkan sejenak fikirannya.. selalu
tak pernah sesekali menyesal hadir dalam hati

aku takut kenal orang lain kerana aku takut lebih tersiksa
aku tak mahu lagi sakit.. aku sayang dia
aku tahu kau tak sempurna
malah aku seribu kali tak sempurna

terima seadanya
kalau bukan jodoh, ketentuan-Nya
bila dah sayang, pengorbanan sgt dialukan

bimbinglah aku, kau banyak memberikan semangat baru buat aku.. tak mudah untuk aku melepaskan segantang emas



Monday, February 11, 2013

meow meow ;)

rindu BUBU :'( rindu nak lari dgn dia , rindu dia kacau semua orang , rindu dia gigit tangan , rindu bila dia bunyi meoww sebab lapar sgt , rindu dia duduk sebelah aku dengar segala yg aku cakap tanpa bantah sikit pun , rindu dia tidur tepi aku . kini dia telah tiada . bubu..



 



 




    



amoi meyh

Saturday, February 9, 2013

ANTARA SOALAN² SENGAL YANG KADANG² BUAT ORANG BENGANG.


1) BILA ORANG NAMPAK KAU BARING TUTUP MATA ;
S : Kau tidur ke?
J : Tak lah , aku tengah training macam mane nak mati nanti.

2) KAU BAWAK TV YANG ROSAK JUMPA TECHNICIAN UNTUK
DIREPAIR ;
S : Ye? Nak repair tv ke?
J : Tak lah , aku bosan! Saje laa aku bawak tv ni jalan².

3) TIME KAU BARU BANGUN TIDO ;
S : Kau dah bangun?
J : Ish tak laa , aku tengah tido sambil jalan laa.

4) KAWAN KAU CALL PHONE UMAH KAU ;
S : Weyh mane kau sekarang?
J : Sini , kat bus stop!

5) ORANG NAMPAK KAU KUAR DARI BILIK MANDI BASAH² SAMBIL PAKAI TOWEL ;
S : Kau baru mandi ke?
J : Mana ade, aku jatuh dalam lubang jamban tadi!

6) PUKUL 7 MALAM , KAU BUKAK PINTU UMAH , BARU BALIK DARI KEJE ;
S : Hai , baru balik keje ke?
J : Tak lahh , baru nak pegi nih!

7) KAU KAT DALAM TOILET, PINTU BERKUNCI, ADA ORANG KETUK PINTU ;
S : Ada orang tak?
J : *suara kiut* Mane ade orang. Taik yang tengah bercakap ni.

Maroon 5 - Won't Go Home Without You

MAROON5 is my favorite ok since i was kid , i grew up with dvd cd of their songs , they are great . AWESOME :*



amoi meyh

Disana Menanti Disini Menunggu (Ukay's) - Lirik



:)

Friday, February 8, 2013

rasa ini

[Intro] G F#m Bm Em A D
        G F#m Bm Em A

G          F#m Em       A   D
Ku tak percaya kau ada disini
G      F#m Em       A     D
Menemaniku disaat dia pergi
G           F#m Em       A   D
Sungguh bahagia kau ada disini
G           F#m Em          A    D
Menghapus semua sakit yang ku rasa

Em                A      F#m
Mungkinkah kau merasakan
              Bm
Semua yang ku pasrahkan
C            A
Tenanglah kasih

[chorus]
D        A          Bm          A   D      
Ku suka dirinya, mungkin aku sayang
   G         F#m Bm      Em         A
Namun apakah mungkin kau menjadi milikku
 D            A      Bm          A   D
Kau pernah menjadi, menjadi miliknya
   G        F#m Bm  Em                A   G
Namun salahkah aku bila ku pernah merasa ini

[Interlude] G F#m Bm Em A D
            G F#m Bm Em A D

Em                A       F#m
Mungkinkah kau merasakan
             Bm
Semua yang ku pasrahkan
C            A
Tenanglah kasih


[Interlude] G A Bm A D C A

[Coda] G F#m Bm Em A D 2x


Thursday, February 7, 2013

I want you , but I do not want you

If you love something let it go , if it comes back to you it's yours , it doesn't , it never was !