Click here for Myspace Layouts

Pages

Sunday, December 29, 2013

nobody know me

segalanya dah tak penting dah . apa yang penting cuma satu . diri aku . nobody boleh faham diri aku . sebab cuma aku yang rasa . tapi aku sendiri tak faham keadaan diri aku kenapa aku macam ni kenapa aku buat macam tu . dah aku sendiri tak kenal diri aku , jangan haraplah orang lain akan kenal aku . aku yakin . sorang manusia pun takan faham aku . sorang pun tak akan pernah tahu apa yang aku rasa . kadang kadang okey , kadang kadang tak . kadang kadang macam orang gila . bila fikir sesuatu benda tu terasa sendiri pulak . hm .  may be "climate change" ewwww . and one more thing . i feel lonely :'(


kalau la

kan best kalau kita boleh senyum setiap masa  mcm ni

Saturday, December 28, 2013

let's think for a moment

1. Orang yang gagal dalam usahanya lebih daripada
orang yang tak berusaha sama sekali. – J. Douglas -

2. Berani menyatakan pendirian adalah sifat satria,
tetapi berani surut dari yang salah dan berani mengaku
adalah lebih satria. – Hamka -

3. Kalangan kamu yang paling baik, ialah mereka yang
paling baik akhlaknya. – Bukhari dan Muslim –

4. Disiplin merupakan asas keimanan dan kemakmuran
hidup manusia. – Tan Sri Hanif Omar –

5. Tidak ada satu yang lebih mahal daripada kemerdekaan
dan tidak ada kebahagiaan yang lebih besar daripada
menunaikan kewajipan. – Umar Al Khattab -

6. You will be judged on the basis of what you are,
not what you say you are. – Mohd. Salleh Ismail –

7. Ada dua orang yang paling gagal dalam hidup,
orang yang tidak cekap membuat apa yang disuruh,
dan orang yang membuat hanya apabila disuruh. – Lukman Hakim –

8. Kebebasan bererti tanggungjawab,
tanggungjawab bererti berusaha, bertindak serta
berdikari dan kejayaan yang dicapai daripada usaha
seseorang itu adalah tidak ternilai harganya.
– Tun Abdul Razak Hussin –

9. Tidak dihitung kaya yang banyak harta,
tetapi kaya sebenarnya adalah kaya jiwa.
– Bukhari dan Muslim –

10. Force works on servile nature, not the free.
– Ben Johnson –

11. Kita tidak harus bersifat negatif kepada
kegagalan dan kekalahan. Di dalam kegagalan itu ada kebaikannya.
– Prof. Datuk Hj. Shahron Ahmad –

12. Disiplin yang baik terbentuk dari sikap
yang baik dan sikap yang baik adalah hasil daripada
pemimpin dan teladan yang baik.
–Tun Abdul Razak Hussin –

13. One can pass on the responsibility but
not the discretion that goes with it.
– B. Cellin –

14. Berpadu ialah satu permulaan, terus
berpadu ialah kemajuan dan bekerja secara berpadu
ialah kejayaan. – Henry Ford –

15. Bukankah tidak ada balasan yang baik,
melainkan balasan yang baik juga.

16. Carilah seribu sahabat dalam pergaulan,
kerana seribu sahabat belumlah banyak.
Jauhilah seorang musuh, kerana musuh yang
seorang itu sudah lebih daripada banyak.
– Lukman Hakim –

17. Orang yang membuat kesalahan dan berdusta untuk
menutupnya, bererti membuat dua kesalahan.
– Issac Watts –

18. Ada empat jenis manusia, iaitu :-
a. Manusia yang tahu, tetapi tidak tahu
bahawa dia tahu. Itulah orang yang lalai.
Oleh itu berilah mereka peringatan.
b. Manusia yang tidak tahu, dan tidak tahu bahawa
dia tidak tahu. Itulah orang yang bodoh dan degil.
Oleh itu, tinggalkanlah mereka.
c. Manusia yang tidak tahu dan tahu bahawa dia tidak tahu.
Itulah orang yang jahil. Oleh itu, ajarlah mereka.
d. Manusia yang tahu dan dia tahu bahawa dia tahu.
Itulah orang yang berilmu. Oleh itu, ikutilah mereka.
- Al Khalil ibn Ahmadal Farahidi -

19. Siapa melawan kita, ia membaja menajamkan otak kita.
Lawan itulah penolong kita.
– Edmund Burke -

20. Yang sangat berguna adalah seorang lelaki
yang mengetahui darjat dirinya sendiri, tahu batas akalnya,
kemudian dia bekerja menurut darjat dan batasnya.
– Imam As Syafie –

21. If you can’t make a mistake, you can’t make anything.
– Morva N. Collins –

22. Jangan mudah membuka rahsia kepada seorang sahabat
agar anda tidak takut kepadanya, apabila dia berubah menjadi musuh.
– Menander –

Kata kata hikmah.


1) Jangan sekali-kali kita meremehkan sesuatu perbuatan baik walaupun hanya sekadar senyuman.

2) Dunia ini umpama lautan yg luas. Kita adalah kapal yg belayar di lautan telah ramai kapal karam didalamnya.. andai muatan kita adalah iman, dan layarnya takwa, nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini.

3) Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan.

4) Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu telalu penting dalam sebuah kehidupan. Tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi mainan orang.

5) Hati yg terluka umpama besi bengkok walau diketuk sukar kembali kepada bentuk asalnya.

HE everything

anything happens i'll still love you

Say something

Say something, I'm giving up on you.
I'll be the one, if you want me to.
Anywhere, I would've followed you.
Say something, I'm giving up on you.

And I am feeling so small.
It was over my head
I know nothing at all.

And I will stumble and fall.
I'm still learning to love
Just starting to crawl.

And I will swallow my pride.
You're the one that I love
And I'm saying goodbye.

Friday, December 27, 2013

Wednesday, December 18, 2013

Kuliah 13 : Bedah Filem 'Songlap' (Matluthfi)



that was awesome .

what people want to know


When the days are cold
And the cards all fold
And the saints we see
Are all made of gold

When your dreams all fail
And the ones we hail
Are the worst of all
And the blood’s run stale

I want to hide the truth
I want to shelter you
But with the beast inside
There’s nowhere we can hide

No matter what we breed
We still are made of greed
This is my kingdom come
This is my kingdom come

When you feel my heat
Look into my eyes
It’s where my demons hide
It’s where my demons hide
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
It’s where my demons hide

When the curtain’s call
Is the last of all
When the lights fade out
All the sinners crawl

So they dug your grave
And the masquerade
Will come calling out
At the mess you made

Don’t want to let you down
But I am hell bound
Though this is all for you
Don’t want to hide the truth

They say it's what you make
I say it's up to fate
It's woven in my soul
I need to let you go

Your eyes, they shine so bright
I want to save their light
I can't escape this now
Unless you show me how

Sunday, September 15, 2013

bukan niat

dalam hidup kadang-kadang kita lebih banyak dapatkan apa yang tidak kita inginkan .. akhirnya kita tahu bahawa yang kita inginkan kadang-kadang tidak dapat membuat hidup kita  lebih bahagia .. andai aku bisa terbang , akan ku terbang jauh daripada semua orang ..

bayang layang-layang

patutkah aku jujur ? kalau aku jujur aku akan sakitkan hati orang . orang yang aku sayang dan orang yang paling aku sayang . aku syg dia tapi aku lebih sygkan dia . dia berikan aku cinta , semangat dalam kehidupan dan dia membesarkan aku . apa ? hm . aku cepat bosan . dan sampai sekarang aku masih bertahan . apa maknanya ? *tadak maknanya* ok fine . tapi patutkah aku jujur ? orang lain ok ja , kenapa aku tak ? kenapa aku rasa aku sorang ja yang lain . aku dah jauh tersesat tapi apa boleh buat . aku tak boleh fikir masak-masak walaupun ini jalan cerita hidup aku . aku dah corakkannya dengan warna gelapp . aku rasa memang tadak jalan dan tadak dah warna cerah untuk aku . aku terima , mungkin aku salah dalam hal ini . aku patut lebih berhati-hati dan tidak mudah percaya orang . doa doa , tapi aku buat apa ? nothing ok , so dudukk diam terima padah . hm . aku putus asaa . ini bukanlah kehidupan aku . aku jalan tanpa tengok depan malah membelakang , agar tiada siapa akan nampak aku . dulu dan sekarang berbeza . mungkin dulu aku akan usaha apa yang aku inginkan tapi sekarang tidak . aku hanya biarkan ia berlalu . kerana apa ? kerana aku tahu apa yang aku inginkan tidak akan pernah aku miliki secara hakiki . aku hanya bagaikan bayang pada layang-layang yang menari dilangit .

Thursday, September 5, 2013

Sandiwara Cinta - Republik



jujurlah sayangg :)

cukup la

ya atau tidak , lepaskan atau tidak . byak telah lalui takan lah nk lepaskan . dah dapat pegang , kenapa nak lepaskan . perlu ka ? memang banyak lagi tapi mampukah ? aku sebegini , aku bukan macam orang lain pun :) berserah . naluri aku berkata ~

Monday, September 2, 2013

you and i chord guitar

If these are wrong, feel free to post your own.  This is my first tab.  Very cute song
sings with her producer.


Intro: C

 C
don't you worry, there my honey
 F
we might not have any money
 Am                               F
but we've got our love to pay the bills

 C
maybe I think you're cute and funny,
 F                            Am
maybe I wanna do what bunnies do with you,
                   F
if you know what I mean

     C                 E               F                     C
Oh, let's get rich and buy our parents homes in the South of France
                             E
let's get rich and give everybody nice sweaters
    F                 G
and teach them how to dance
          C                  E
let's get rich and build our house on a mountain
       F                   D
making everybody look like ants
            C              F  G       C
from way up there, you and I, you and I


well you might be a bit confused
    F
and you might be a little bit bruised
    Am                            F
but baby how we spoon like no one else
   C
so I will help you read those books
   F
if you will soothe my worried looks
    Am                              F
and we will put the lonesome on the shelf


     C                 E               F                     C
Oh, let's get rich and buy our parents homes in the South of France
                             E
let's get rich and give everybody nice sweaters
    F                 G
and teach them how to dance
          C                  E
let's get rich and build our house on a mountain
       F                   D
making everybody look like ants
            C              F  G       C
from way up there, you and I, you and I

(no guitar)

oh, let’s get rich and buy our parents homes in the south of France
let's get rich and give everybody nice sweaters
and teach them how to dance
let's get rich and build our house on a mountain
making everybody look like ants
from way up there you and I, you and I, you and I

Thursday, August 15, 2013

kami raya 2013 in SPM . err

amoi meyh

family :D


haha , muka sendiri di pagi raya ni


kawan-kawan :)


w/ wanie yang comel , muah


w/ tyra & najjah molek ni


only we . w/ tyra , najjah , me , wanie , reena


auwm


interframe , haha . w/ reena


kononnya nk nampak style


we are girl on fire , haha


w/ ma sygs lah . BABY <3 auw="" p="">

Wednesday, August 7, 2013

reason

saya bukanlah manusia sempurna , banyak perkara yang tak dapat saya lakukan , tapi saya teruskan belajar . saya mahukan awak tahu , saya jumpa satu sebab , sebab yang mengubah saya , sebab itu bermula daripada awal lgi , sebabnya ialah AWAK :)

Monday, July 29, 2013

Andai malam ini malam terakhir ?

Sudah cukupkah ilmuku , amalanku
Terfikir perkara sebelum ini .
Tinggalkan semuanya adalah suatu perkara yg sukar .
Mereka ada di setiap hariku , setiap lemahku
Mereka jaguh :’) kuat sangat , mencintai sepenuh hati .
Siapakah aku , mereka memilikku . jgn ambil , biar aku pergi dulu .
Aku tak akan mampu menempuhi dugaan hidup tanpa mereka .
Aku perlukan .
Dan seorang insan . yang mnjadi bagian hidupku .
Ya Tuhan , biarkan aku pergi berlalu , jgn ambil dia .
Teruskan dia kekal di pucuk teratas . gugurkan aku dahulu .
Aku tak mampu jalani hidup tanpa cinta .
Egokah aku membiarkan semuanya diam sepi
Dan andai malam ini malam terakhir .
Tenangkan saya kalau saya tutup mata .



Thursday, July 11, 2013

lawak dalam sedih

Ada tiga orang sahabat Ali, Abu dan Mamat, yang tinggal serumah di sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang setelah tamat bertugas, mereka pulang ke rumah. Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di depan lif. Rupanya elektrik padam dan lif tidak berfungsi.

Ali: Macam mana ni... rumah kita atas sekali pulak tu?

Abu: Aduhhhh... bikin bingung kepala, nak panjat tangga larat ke?

Mamat: Aku rasa, baik kita panjat tangga aje... kita pun tak tahu bila agaknya elektrik ada balik.

Ali: Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita, tapi kita kena bercerita yang sedih saja, sebab kalau kita buat cerita lawak,kita akan terasa sesak nafas sebab kita ketawa. Biar kita serius dengar cerita.

Mereka pun bersetuju, jadi mereka mulalah melangkah kaki memanjat tangga untuk ke tingkat 60. Ali mula bercerita.

Ali: Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah hidupku. Aku membesar tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku dalam kandungan, dari kecil aku... bla bla bla bla bla...

Punyalah sedih mereka mendengar cerita si Ali hingga meleleh-leleh air mata, sedar tak sedar mereka dah sampai kat tingkat 20. Mereka berhenti sekejap bukannya kerana penat tapi berhenti untuk lap air mata, kemudian mereka kembali memanjat sambil Abu pula bercerita.

Abu: Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5 tahun kedua ibubapaku meninggal dalam kemalangan jalan raya. Aku dibesarkan oleh abang sulung ku saja yang pada masa tu berumur 15 tahun. Abang sulung ku tak bersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik beradik seramai 4orang... bla bla bla bla...

Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih... punyalah lama si Abu bercerita,sedar tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55. Hanya 5 tingkat saja lagi. Sambil melangkah memanjat tangga ke tingkat 56, Mamat mula menyampuk.

Mamat: Alaaaaaa... korang punya cerita tak sedih lagi. Cerita aku lagi sedihhhh punya.

Ali: Kau ada sejarah hidup sedih juga ke?

Mamat: Emmmm... mungkin hari ini dalam sejarah...

Abu: Cerita aje le... kita dah tinggal 4 tingkat je lagi.

Mamat: Aku sedih kerana... KUNCI RUMAH KITA, AKU TERTINGGAL DALAM KERETA.... UWAAAAAA...

Monday, July 1, 2013

cintaku dipermainkan

Tidak kah engkau tahu sayang
Betapa ku sayang padamu
Kerna kau insan yang ku cinta
Untuk selama lamanya

Tapi disebaliknya apa
Yang kau berikan pada ku
Kasih dan sayang ku tiada
Pilunya di hatiku ..

Kini kau berubah
Kau tak seperti dulu
Mengapa sayang mengapa
Engkau jadi begini ..

Kini aku menyesal menyintaimu
Kerna cintaku dipermainkan
Secukup cukupnya..

Hampalah diriku dalam percintaan
Kau membuat ku tidak mahu cinta lagi sayang..

Mengapa engkau permainkan
Cinta yang sudah kita bina
Kini kalau tak sayang lagi
Berterus terang padaku

Janganlah engkau menyiksaku
Tak sanggup lagi ku menanggung
Dugaan cinta yang ku beri
Terhadap diriku
Sakitnya hatiku
Sampainya hatimu..
Kau tidak melayan diriku
Seperti dahulu ..

Cuba kau rasa kan lah apa yang ku rasa
Kini pasti kau juga akan
Menyesali cintaku ini..

Kini airmata pun mula mengalir
Engkau masih belum berubah
Engkau tetap sama..

Kini aku meminta maaf
Kerna hatiku dah tertutup
Untuk dirimu oh sayang..

Lepaskan aku ..
Bebaskan aku ..
Pergilah sayang..
Jangan kembali lagi

Monday, June 3, 2013

awak , tiada ganti :)

baby I love you and i'll never let you go but if I have to boy I think that you should know . all the love we make can never be erase and i promise you that you will never be replaced

i love you , yes i do , i'll be with you as long as you want me too
until , the end of time , from the day I met you . i know we've be together and now I know I wanna be with you forever ♥

i wanna marry you and i wanna have your kids . thinking never compare to feel enough to kisses . i can say i'm truly happy to the same . you've made me think I'll die and live my life hesitate ..
There's never been no doubt in my mind . that i'll regret ever having you by my side but if the day come that i'll have to let you go .. i think that something i should probadly let you know ? with everything that i spent with you :) then i will miss you cause i'm happy that i have you at all :D


Monday, May 27, 2013

bila saya lihat awak bersama orang lain

same bed but it feels just a little bit bigger now, our song on the radio but it don't sound the same.. When our friends talk about you, all it does is just tear me down, because my heart breaks a little when I hear your name :)

It all just sounds like oooooh… Mmm, too young, too dumb to realize, that I should have bought you flowers.. and held your hand
should have gave you all my hours when I had the chance..
Take you to every party because all you wanted to do was dance..
Now my baby's dancing but she's dancing with another person

My pride, my ego, my needs, and my selfish ways because a good strong like you to walk out my life.. Now I never, never get to clean up the mess I made, and it haunts me every time I close my eyes..

Although it hurts.. I'll be the first to say that I was wrong, I know I'm probably much too late to try and apologize for my mistakes but I just want you to know..

I hope he buys you flowers
I hope he holds your hand
Give you all his hours
When he has the chance
Take you to every party
Cause I remember how much you loved to dance
Do all the things I should have done
When I was your man
Do all the things I should have done :')








Monday, May 13, 2013

come as you are :)

Come as you are , as you were ,
As I want you to be
As a friend , as a friend , as an old enemy .
Take your time , hurry up
The choice is yours , don't be late .
Take a rest , as a friend, as an old memoria
Come dowsed in mud , soaked in bleach
As I want you to be
As a trend , as a friend , as an old memoria and I swear that I don't have a gun
No I don't have a gun


Monday, May 6, 2013

the way

kalau kita sayangkan seseorang itu , kita TIDAK AKAN PERNAH memalukan dia depan sesiapa pun . cuba kita fikir balik apa yang kita dah buat :) Allahualamm

Saturday, May 4, 2013

rindu :)

Mengapa waktu tak pernah berpihak kepadaku
Apakah aku terlalu , terlalu banyak berkelana
Mengapa kita masih saja tak pernah bersatu
Selalu saja bertemu , bertemu saat kau milik yang lain
Mungkin kau bukanlah jodohku , bukan takdirku
Terus terang
Aku merindukanmu , setengah mati merindu
Tiada henti merindukanmu
Masih hatiku untukmu , aku tetap menunggumu




Tuesday, April 23, 2013

puitis


Di sekelip cemasku yang mendalam
Terselip kerinduan yang mendalam

Pada gelisahku yang kian gusar
Cemburu di hatiku mulai terbakar

Cemas dengan ketiadaanmu
Rindu akan kehadiranmu
Gelisah menanti kedatanganmu

Cemburu tak menentu
Duhai kau insan tersayang
Jauh pergimu ke tanah seberang
Menyisakan bayangmu dalam bingkai kenang
Akankah engkau segera pulang ?

Cemasku membias curiga
Cemburuku kian membara
Sedang rinduku mengharap
Semua itu hanya prasangka

Wahai insan tercinta
Bilakah kau rasa apa yang kini ku rasa
Ketika tanpamu waktuku berlalu hampa
Adakah kan datang suatu masa untuk kita kembali bersua.

bounds


Banyak sekali kenangan yang telah kita telah tuliskan di hati kita
Banyak sekali harapan dan keinginan yang pernah kita ungkapkan bersama
Lantunan kata cinta yang pernah terucap tak mudah terhapuskan begitu saja
Ingatkah, kita pernah berjanji untuk berjuang bersama?

Masih ingatkah setiap pertengkaran manis kita
Ada cemburu, amarah, kecurigaan, dan perasaan saling rindu
Aku masih menanti cinta mu di sini, sama seprti kamu menanti jawabanku dulu
Yang ada kini hanya cerita hangat antara kau dan aku

Aku tau masih ada cinta di hati mu
Ku masih melihat tatapan hangat dan penuh makna itu
Hati yang tergenggam dan berbalutkan cinta kasih mu
Aku rindu masa itu Sekarang, puing kenangan itu masih setia ku jaga
Hingga nanti, sampai kau temukan aku masih ada di dalam hati mu.




rasa itu kita rasa

kita capai sebatang pen
kita cuba jaga pen itu
akan disimpan di dalam kotak
cantik hias

namun hakikatnya
kita hanya dapat lihat dari luar kotak
tak mampu kita menyentuhnya
kuatir akan rosak

samalah seperti kita mencapai sesuatu benda hakikatnya benda itu bukanlah milik kita :')


bukan dia tapi AKU - judika

Berulang kali kau menyakiti
Berulang kali kau khianati
Sakit ini coba pahami
Ku punya hati bukan tuk disakiti

aku akui sungguh beratnya
Meninggalkanmu yang dulu pernah ada
Namun harus aku lakukan
Karena ku tahu ini yang terbaik

Ku harus pergi meninggalkan kamu
Yang telah hancurkan aku
Sakitnya, sakitnya, oh sakitnya

Repeat *

Reff:
Ku harus pergi meninggalkan kamu
Yang telah hancurkan aku
Sakitnya, sakitnya, oh sakitnya

Cintaku lebih besar darinya
Mestinya kau sadar itu
Bukan dia, bukan dia, tapi aku

Begitu burukkah ini
Hingga ku harus mengalah

Ku harus pergi meninggalkan kamu
Yang telah hancurkan aku
Sakitnya, sakitnya, oh sakitnya

(cintaku) cintaku
(lebih besar dari benciku) lebih besar dari benciku
Cukup aku yang rasakan
(jangan dia) jangan dia
(jangan dia) jangan dia cukup aku

(jangan dia jangan dia) cukup aku
(jangan dia)

Saturday, April 20, 2013

sekarang

sekarang tiada lagi manusia yang ikhlas dalam perhubungan , semuanya bersebab :')

Tuesday, April 2, 2013

main permainan memain

sampai bila aku boleh lari daripada semua ini . setiap malam . setiap saat . kadang-kadang kita dah cuba untuk faham keadaan seseorang tapi hakikatnya tak . orang lain tidak akan pernah faham keadaan kita sekiranya dia tidak berada di tempat kita . kadang-kadang kita dah cuba buktikan kesetiaan kita tapi hakikatnya kesetiaan kita lagi diragui , kita tidak akan boleh membuktikannya selagi tiada kepercayaan dalam diri . kadang-kadang kita dah cuba sayangkan seseorang tapi hakikatnya sayang kita dipijak . kadang-kadang kita dah buka hati kita untuk orang lain tapi hati kita dipecahkan menjadi serpihan kaca . kadang-kadang kita perlu diam agar apa yang tak di ingini tak berlaku . KEPERCAYAAN , KAWALAN PERASAAN , PERHATIAN , KESETIAAN bukanlah satu medan permainan .

; saya tahu saya adalah seorang budak perempuan yang suka nangis tapi setiap tangisan saya mempunyai sesebuah harapan tertentu yang mungkin menyakitkan atau memerihkan hati semua orang


Thursday, March 28, 2013

test test

muka lulus test :D yeahh
i used to think that i was better alone . why did i ever wanna let you go ? under the moonlight as we stared at the sea . the words you whispered i will always believe ~

sentiasa

Hujan tak berhenti sejak awak pergi tinggalkan saya
Sehinggakan saya lemas
Saya cuba sedaya upaya
Tapi tanpa awak , saya putus asa

Sekarang, saya tak boleh menyanyi lagu cinta
Seperti mana yang saya ingin jadi
Saya bukan yang terbaik
Tapi itulah saya

Dan saya mencintai awak – sentiasa
Dan saya akan berada di sini selama-lamanya berhari-hari – sentiasa
Saya akan di sini sehingga bintang tak bersinar lagi sehingga langit meletus
Perkataan ini bukanlah satu sajak
Dan saya tahu apabila saya tiada, awak akan berada di fikiran saya
Dan saya akan cintai awak – sentiasa

Sekarang gambar awak yang awak tinggalkan
Hanyalah kenangan kehidupan yang berbeza
Sesetengah ada yang membuatkan kita ketawa, ada yang membuatkan kita menangis
Itu salah satu yang membuat awak perlu untuk mengucapkan selamat tinggal
Apa yang saya boleh berikan untuk awak membiar jari saya melalui rambut awak
Untuk menyentuh bibir awak, untuk memegang awak dekat dengan saya
Apabila awak mengatakan doa, awak cuba untuk memahami
Saya telah membuat satu kesilapan

Apabila dia memegang awak menutup, apabila dia menarik awak rapat
Apabila dia mengatakan perkataan awak perlu untuk mendengar
Saya berharap saya adalah dia yang menyatakan perkataan itu adalah milik saya
Mengatakan kepada awak sehingga akhir masa

Jika awak suruh saya menangis untuk awak
saya boleh
Jika anda suruh saya mati untuk anda
saya akan
Lihatlah muka saya
Tiada harga tidak akan terbayar
Untuk mengatakan kata-kata ini kepada awak

Tiada nasib
Dalam ini sempit
Tetapi, jika awak memberikan saya hanya satu lagi peluang
Kita boleh bina kembali impian lama kita
Dan kehidupan kita yang lama
Kita akan mencari tempat di mana matahari masih bersinar



- hanyalah sekadar perkataan yang di sambungkan menjadi satu ayat dan satu rangkap sehingga menjadi satu menceritaan -

Just a cat ?

bila kita tengok cermin , kita akan nampak diri kita . kita tak akan pernah nampak orang lain :


Tuesday, March 26, 2013

Gio - Getar Hati(OST Lagenda Budak Setan) chords and lyric

VERSION 1

Intro: D A D A

D A
Saat pertama aku mengenal dirimu
D A
Bergetar jiwa ragaku kau mempersonaku
F# D
Tanpamu aku lemah
F# D
Kau berikan kucahaya
F# D
Terangi gelap hidupku
Bm E
Kululuh Padamu
A
Dengar Hatiku
D
Kanku Bisikan Cintaku
A
Lihat Jiwaku
D
Kan Kau Dapatkan Setia....ku
A D
Ingat Diriku Kau Kan Rasakan Rinduku
Bm A
Untuk Dirimu KanKu Berikan Hidupku..woooo

Bridge: D A D A

D A
Yakinkan aku ini bukanlah mimpi
D A
Ku yakin kau adalah satu belahan jiwaku
F# D
tanpamu aku lemah
F# D
kau berikan ku cahaya
F# D
terangi gelap hidupku
Bm E
ku luluh padamu

Outro: D A


VERSION 2 (Tab version)



intro

E--3333-x-3333-x-3333-x-3333-x-33333--|
B--5555-x-5555-x-5555-x-5555-x-33333--|
G--4444-x-5555-x-4444-x-5555-x-44444--|
D--5555-x-5555-x-5555-x-5555-x-55555--|
A--3333-x-3333-x-3333-x-3333-x-55555--|
E--3333-x-3333-x-3333-x-3333-x-33333--|

verse
E--3-x-3-x-3-x-333-3333-|
B--5-x-5-x-5-x-333-3333-|
G--4-x-4-x-4-x-444-4444-|
D--5-x-5-x-5-x-555-5555-|
A--3-x-3-x-3-x-333-5555-|
E--3-x-3-x-3-x-333-3333-|
Saat pertma aku mengenal dirimu, berdetar jiwa ragaku kau mempersoraku..

riff
E--00000--0---------0-------10-|
B--55555--0---------5-------10-|
G--55555--9---------5-------11-|
D--55555--10---3x---5-------12-|
A--xxxxx--10--------x-------12-|
E--55555--8---------5-------10-|
tanpamu aku lemah, kau beri kn ku cahaya
terangi gelap hidupku, kululuh padamu

chorus
E--33333333--33333333--55555555--55555-|
B--33333333--55555555--55555555--77777-|
G--44444444--55555555--55555555--77777-|
D--55555555--55555555--77777777--77777-|
A--55555555--33333333--77777777--55555-|
E--33333333--33333333--55555555--55555-|
Dengar hatiku kan ku bisikan cintaku,
Lihat juwaku kan kau dapatkan setia...ku
Ingat diriku kau kan rasakan rinduku
untuk dirimu kan ku berikan hidupku..woo

Sunday, March 24, 2013

I waiting here


 Oceans apart day after day
And I slowly go insane
I hear your voice on the line
But it doesn't stop the pain
If I see you next to never
How can we say forever
Wherever you go
Whatever you do
I will be right here waiting for you
Whatever it takes
Or how my heart breaks
I will be right here waiting for you

I took for granted, all the times
That I thought would last somehow
I hear the laughter, I taste the tears
But I can't get near you now
can't you see it baby
You've got me going crazy
I wonder how we can survive
This romance
But in the end if I'm with you
I'll take the chance




Monday, March 11, 2013

rasa itu dan ini

rasa kosong dalam diri dan dalam fikiran aku sekarang , aku perlukan dia .. Tuhan , tolong sampaikan rindu aku utk dia . sungguh aku rindukan dia
aku patut gembira atau sedih ? sebenarnya aku akan sedih bila menjelang hari lahir aku :') sebab orang yang aku sayang pergi tinggalkan aku saat hari lahir aku . genap umur aku satu tahun . saat itu juga Yang Esa telah mengambilnya . mungkin aku tidak pernah ceritakan kepada sesiapa mahupun mama dan ayah . aku sedih sebab aku tak kenal arwah , aku dapat rasakan kasih sayangnya walau aku hanya beberapa bulan . dialah yang selalu dengan aku saat mama pergi kerja dengan ayah . genap satu tahun .. ya tarikh itu . argh . kalaulah kan .. semuanya sudah 16tahun mamatok :') org rindu mamatok org rindu wan , org syg mamatok . org syg wan . org suka dengar ayah cerita tentang mamatok dan wan . org akan susul mamatok dan wan :')

Al-Fatihah

Friday, March 8, 2013

the purpose of this song is very meaningful

Lately I've been thinking
Thinking about what we had,
I know it was hard,
It was all that we knew

Have you been drinking
To take all the pain away?
I wish that I could give you what you deserve

Cause nothing can ever,
Ever replace you.
Nothing can make me feel like you do,
You know there's no one
I can relate to.
And know we won't find a love that's so true...

There's nothing like us,
There's nothing like you and me,
Together through the storm.
There's nothing like us,
There's nothing like you and me,
Together

I gave you everything, baby,
Everything I had to give.
Girl, why would you push me away, yeah?
Lost in confusion,
Like an illusion,
You know I'm used to making your day...

But that is the past now,
We didn't last now,
I guess that this is meant to be,
Tell me, was it worth it?
We were so perfect.
But, baby, I just want you to see...


Thursday, March 7, 2013

kerana mulut badan binasa

kerana mulut kau macam puaka =..= hok'alohh
dendam dengan aku cakapp , takyah nak fitnah . nak ungkit ? aku boleh gak :D nak belajar buat cara nak belajar , takyah tipu . dah ada awek cari orang lain gak "nak kata kat aku" sakit hati ow last sekali aku yang kena tempias . aku tahu la aku jahat pun sampai semua benda aku yang salah . kaitkan family cari masalah la tu . berani buat berani tanggung . benda dah lama nak ungkit apanya lagi . bila kita dah kuburkan mayat , kita korek balik dia tak akan jadi bangkai . faham ? haaa cari modal nak fitnah AKU LAGI LA TU !

Wednesday, March 6, 2013

jangan sakiti aku

Aku manusia yang punya perasaan , yang ingin disayangi dan menyayangi.. mahukah kau mencuba mengerti , akan kisah hidupku yang sebenar-benarnya.. apalah arti sebuah kata cinta ?  bila hanya melihat yang baiknya saja.. tolonglah aku dan jawablah aku , sanggupkah kau menerimaku seperti ini ?

jangan sakiti hatiku lagi ,  jangan sakiti diriku lagi ,  membuat aku smakin tersiksa di hidupku ini..




Sunday, March 3, 2013

black force

Tuhan
aku telah cuba, aku mencuba menjadi yang terbaik walau hakikatnya tak sempurna.. aku tahu itu, salah aku.. tapi salah dia jugak.. aku yang tersiksa.. lebihnya aku.. memang tiada ruang dalam diri aku mungkin.. aku cuba yakinkan.. tapi ada satu pukulan yang kuat membuatkan aku bangun dan jatuh.. aku akan ada di setiap yang ada.. aku akan pergi di setiap yang pergi..

aku hanya ingin kau tahu , cinta aku hanya satu , hanya untuk kamu

Hafiz - Untuk Kamu (Lyrics Video)



aku berharap , akan ada manusia yang akan memahami aku . tapi tidak ..
saya rindu awak

Wednesday, February 27, 2013

Pink - Try



I try :')

Jangan sia-siakan.

Seseorang pernah berkata kepada saya,

“jangan sia-siakan orang yang mengagumi anda sebabnya bukan senang nak dapat tempat istimewa dalam hati seseorang.”

Saya kaitkan dengan cintanya Nabi Muhammad SAW terhadap umatnya. kita ini istimewa hingga Nabi ketika hendak wafat pun masih memikirkan tentang kita, umatnya.

Maka jangan disiakan-siakan tempat istimewa kita sebagai umat kepada Kekasih Allah ini. Hargailah sebaiknya, banyakkan mengingati Baginda. Moga mendapat syafaat di akhirat kelak.


Monday, February 25, 2013

none title lah

Kalau kita tengok kawan kita buat salah , kita mesti nak tegur kan ? tapi aku tak , aku hanya akan cakap , jangan la buat , dah-dah . sebab aku tahu aku bukanlah seorang yang sempurna nak tegur-tegur orang bagai . aku tahu walaupun benda tu memang salah macam mana sekalipun , aku rasa biarlah orang lain yang tegur dia . sebab aku tahu aku pun pernah dalam situasi macam tu , aku tahu aku bukannya orang yang baik-baik tapi aku sedar akan kesilapan aku dahulu . apa yang aku mampu buat ialah berharap agar dia berubah dan untuk diri aku berubah sepenuhya kerana setiap hari kita belajar benda yang baru  kita mengambil pengalaman berdasarkan kesilapan lalu , kita amalkan tabiat berdasarkan hari-hari selalu . apapun yang berlaku , aku tetap aku , itu tidak akan pernah berubah . siapa yang kenal aku , kenal lah . mungkin itu diri aku yang sebenar , mungkin bukan  sebab aku adalah pemegang rahsia terbesar tentang diri aku  hanya aku dan Tuhan . apa aku rasa tentang diri aku , apa aku rasa tentang orang lain , apa aku rasa tentang itu tentang ini . aku lah pemegang rahsia aku .


TUGASAN 4 – PENDIDIKAN SENI VISUAL (2013)

BIDANG : KRAF TRADISIONAL
TAJUK : BATIK
PRODUK : SARUNG BANTAL

SITUASI
sebuah syarikat hiasan dalaman berhasrat menghasilkan sarung bantal bercorak batik untuk dipasarkan sebagai salah satu produk baru keluarannya

TUGASAN
Anda kehendaki membuat kajian dan menghasilkan sarung bantal bercorak batik yang menggunakan gabungan teknik lukis ikat dan celup

Portfolio kajian anda hendaklah mengandungi perkara berikut :

1. Koleksi pelbagai jenis sarung bantal
2. koleksi pelbagai corak batik sebagai sumber ilham
3. Lakaran reka bentuk sarung bantal serta catatan
4. Lakaran pelbagai corak batik sebagai sumber ilham serta catatan
5. lakaran olahan idea motif yang dipilih serta catatan
6. kajian warna pada rekaan sarung bantal yang dipilih serta catatan
7. lukisan tiga dimensi sarung bantal dari tiga sudut pandangan menarik
8. ilustrasi persembahan yang menggambarkan fungsi dalam situasi sebenar
9. lukisan alat dan bahan yang digunakan serta catatan
10. lukisan atau gambar foto proses dan teknik penghasilan serta catatan mengikut urutan

Internal heart

Nyanyian ombak bagaikan ombak rindu
Desiran pantai yang menerbang
Mendahului air pantai
Menjejaki ke bumi penuh air

Kemudian..

Keluar ke bumi penuh udara
Dengan kepala “masuk air”
Bila digoncang ia seakan sarat air kelapa
Bila dibuang dah macam hampas sepah

Nak ambil ketam tu tapi rasa tak berani
Takut sangat
Kalaulah dia tak kepit orang kan ?
Dahulu lagi akan dikecapi

Dulu pernah
Tapi akhirnya dikepit
Kemudian diberi peluang
Ketam tu lepaskan aku

Rasa bagaikan tak mahu dilepaskan
kerana
dari awalnya inginkan ketam itu
Pada asalnya kan ?

Bila seakan penat
Ia lepaskan
Mungkin dah bosan
Mungkin ingin cari perumah lain


- Ainiah Zainol Ain J

Mengenalimu suatu kebetulan tapi menyayangimu suatu kebahagian , insyaAllah

Hari ini aku sedar

Bahawa janji itu juga Cuma
Sebahagian dari kata-kata
Dapat diubah
Boleh juga dilupakan..
“Memberi janji mungkin mudah untuk melupakan”
“tapi menerima janji sampai mati diingati”

Ada waktunya
Janji juga mengerut
Hati sendiri

Semata-mata untuk kegembiraan
Orang yang kita “CINTA”


Saturday, February 16, 2013

tutup mata lah

bila kita serious ada pula orang nak main-main . aku takut , aku takut sejarah berulang . memang jalan ini yang aku pilih malah hati tetap gelisah

bla bla bla

apa saja yang dia buat semua tak kena di mata kita sebab kita benci dia . kan ? haha , aku bercakap tentang diri aku mungkin ada sesetengah orang tu akan terasa tapi ini kenyataan . bila aku bencikan seseorang itu mestilah bersebab mungkin dia ada buat salah atau apa yang dia buat tu tak betul then walaupun dia dah minta maaf atau apa pun , aku akan tetap anggap dia bla bla bla . pernah juga aku terfikir , kenapa aku benci dia sangat ? apa yang dia buat ? dia dah minta maaf kan ? apa lagi aku nak . sudah cukup sudahhhh ~ cukup sampai di sini sajaaa ~ haha nyanyi pulak . haaa kutuk aku la tuh , cakap aku bla bla bla , tahu la suara "senggau" pun xD haha

mungkin ada sebab tersendiri hati bermain macam tu kan ? memang susah nak buang sikap macam ni cuma satu ja yg boleh kita buat ! jeng jeng jengggg , haha . excited kenapa lahh xD ok fine actually aku cakap sorang-sorang , hahahaha . apa yang kita boleh buat ialah buat tak tahu . apa ? apaa ? betul paaa , kita buat tak tahu ja lah . biarlah dekat dia , dia nak buat apa pun , kita ambil tahu last sekali kita dapat dosa xD dosa mengutuk bla bla bla . haha . kann ? buat apa kita nak ambil tahu tentang dia kalau last sekali kita juga yang sakit hati bla bla bla . baik kita buat tak tahu ja apa yang dia nak buat , apa yang tengah dia buat , apa yang lepas dia buat xD hohoo dasyatttt ;D

ok lah , mungkin ini memang jalan takdir aku . aku macam mana pun takpa lah asalkan semua orang bahagia . biar aku sendiri berdarah , asal aku boleh tengok kawan aku senyum ;) biar aku tunggu bulan jatuh ke riba sekali pun sampai hujung waktu aku pun takpa :) aku biarkan perasaan aku sendiri bermainkan lagu CINTA DALAM HATI , hahhahha . sayupp weih :') k Assalamualaikum semua 

Thursday, February 14, 2013

isi hati seseorang untuk orang yang benar dia sayangi

ini adalah isi hati seorang perempuan yang amat menyayangi seorang lelaki sepenuh hatinya, Insya-Allah..

aku akan mampu bertahan kerana ini yang aku pilih..
satu yang aku tak mampu.. tanpa kehadirannya.. aku lemah..
sungguh aku lemah..

dia membuka hati..
dia beri semangat..
lalu dia pergi..
apakah ini semua ? permainan dalam tidur panjangku

aku telah membohongi hati kecilku
sungguh aku tidak dapat bertahan..
sungguh aku sayang akan dirinya, Ya Tuhan..


seorang insan yang telah lama hilang kemudian datang kembali membawa sekeping hati yang telah hancur dan meminta untuk aku cantumkan kembali satu persatu agar ia segar seperti sedia kala tapi.. kini..


; awak , mungkin saya bukan yang terbaik untuk awak.. tapi saya cuba untuk bahagiakan awak.. saya cuba untuk tidak kaitkan tentang orang lain.. hanya Tuhan yang tahu betapa saya sayang akan awak.. saya jujur dengan awak.. saya tak tipu.. saya dah lupakan semua kisah lalu saya.. saya hanya ingat pada awak.. saya hanya ada awak.. saya sayang awak..

VALENTINE'S DAY

Walaupun telah disebarkan mengenai hukum haram menyambut Valentine's Day,

namun masih ramai orang islam yang tidak berpuas hati mempertikaikan dan mempersoalkan hukum ini..

" Saya sambut tapi saya masih solat,puasa dan lain2..tak boleh jugak ke?? "

" Saya sambut ni sebab nak merapatkan hubungan dengan gf/bf saya 2,takkan 2 pun tak boleh?? "

Nauzubillah..yang jelas haram itu tetap haram..janganlah disebabkan mengikut nafsu kita,semua yang haram cuba hendak dihalalkan..

Islam itu berhikmah..Pegang Islam kuat-kuat InsyaAllah selamat dunia dan akhirat.. Amin..

copy atau coffee ? :)

Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi Muhamad selepas madu dan susu. Cuba lihat Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi di tangan mereka.

Kajian mendapati lebih dari 400 million cawan kopi diambil setiap tahun, menjadikannya sebagai minuman yang paling popular di dunia. Di US sahaja misalnya, 107 juta orang (52% daripada jumlah penduduk) meminum kopi secara rutin harian. 57 juta yang lain meminum kopi beberapa kali setiap minggu.

Kajian di Barcelona, Sepanyol menunjukkan bahawa secawan kopi yang bergula boleh meningkatkan prestasi otak. Saintis di Universiti Barcelona di sini mendapati pengambilan kafeina dan gula serentak dapat meningkatkan prestasi otak seperti daya ingatan. Hasil kajian itu diperoleh dari 40 sukarelawan yang diuji dengan pengambilan kopi bergula, kopi tanpa gula dan air masak. Kopi manis merupakan cara terbaik untuk otak bagi menghadapi cabaran pekerjaan. Menurut Jurnal Human Psychopharmacology, Clinical and Experimental telah menyiarkan hasil kajian saintis tersebut.

:)

Babak pertama bermula saat ku terlihat mu
Waktu seakan terhenti terpinga mencari
Rasa yang takkan terungkap tak pernah ku alami
Cuba aku mengerti

Teruja aku mengejar mu
Bermimpi memiliki mu
Tanpa perlu ku endahkan dunia, dunia !

Biarkan ku terus berlari
Cuba merajai mimpi
Tiap bayang mu akan ku jejaki, nanti..

Takkan ku menoleh lagi walau gelapnya hari
Ku yakin akan temui semuanya di sini
Walau ke mana kau pergi tetap akan ku cari
Ku tak akan berhenti

Wednesday, February 13, 2013

berikan aku semangat baru

rosakkan diri lagi ? kau nak mati awal ka ? dah tak syg diri ? biar org tak syg kau asalkan kau syg diri kau , tu dah cukup.. ditinggalkan dgn api yg masih bernyala, tersiksa..

inikah jalan terbaik ?
inikah yang aku pilih ?
banyak sangat perkataan dalam fikiran aku
tapi satupun tak mampu aku ungkapkan
sebab susah sangat

aku jumpa dia , aku kenal dia , dan aku inginkan dia
aku harap dia tak seperti yang dulu dulu
aku dapat dia , aku jaga , aku takut kehilangan lagi
ahh tak sanggup aku

aku mahukan dia di samping aku.. selalu
aku inginkan sejenak fikirannya.. selalu
tak pernah sesekali menyesal hadir dalam hati

aku takut kenal orang lain kerana aku takut lebih tersiksa
aku tak mahu lagi sakit.. aku sayang dia
aku tahu kau tak sempurna
malah aku seribu kali tak sempurna

terima seadanya
kalau bukan jodoh, ketentuan-Nya
bila dah sayang, pengorbanan sgt dialukan

bimbinglah aku, kau banyak memberikan semangat baru buat aku.. tak mudah untuk aku melepaskan segantang emas



Monday, February 11, 2013

meow meow ;)

rindu BUBU :'( rindu nak lari dgn dia , rindu dia kacau semua orang , rindu dia gigit tangan , rindu bila dia bunyi meoww sebab lapar sgt , rindu dia duduk sebelah aku dengar segala yg aku cakap tanpa bantah sikit pun , rindu dia tidur tepi aku . kini dia telah tiada . bubu..



 



 




    



amoi meyh