Click here for Myspace Layouts

Pages

Sunday, December 30, 2012

kenapa tak boleh ?

aku bukan patung, bukan..
aku bukan barang perhiasan..
malah aku bukan barang permainan..

aku manusia..
hanya manusia biasa yang mempunyai jasad dan roh
aku perlukan sedikit perhatian.. sikit pun jadi lah
aku perlukan sokongan..

aku tak bisa ubati diri aku sendiri..
aku juga tak bisa bercakap kerana.. aku tak tahu apa yang hendak di cakapkan
aku sunyi.. terasa kosong di jiwa

aku tak layak mempersoalkan kenapa semua ini terjadi
kerana aku hanyalah seorang hamba
seorang hamba yang sedang di uji tahap kesabaran, kesetiaan, ketabahan dalam harungi  dugaan sebegini

aku bukanlah seorang perempuan yang tabah,
aku akan jatuh saat tersungkur
aku tak kuat untuk berdiri sendiri
aku bukanlah seorang yang setia,
kerana setiap manusia mempunyai hati yang berubah-berubah
aku bukanlah seorang yang penyabar,
kerana aku lebih gemar membuat keputusan melulu..

apa yang diperlukan di sini hanyalah kejujuran, ketabahan dan keikhlasan dalam harungi semua ini..
jangan diamkan diri, tolonglah bangkit, tolong jangan gantungkan semua ini..
aku tak mampu, aku tak kuat, aku akan jatuh, bangkitkan aku..
tolong terangkan semuanya.. aku mohon..

No comments:

Post a Comment