Click here for Myspace Layouts

Pages

Sunday, September 30, 2012

Bersaksikan Bulan


Sayangg , capai lah tangan ku ..
Gengam erat tangan ku jangan pernah kau lepaskan
Donggak kan kepala dan lihat lah bulan
Bulan yang melambangkan cinta ku pada mu

Bulan ..
Menerangi malam yang malap ini
Lihat lah betapa indah nya ia
Bulan tu ibarat sayang ku pada mu

Dengarlah duhai sayang ku
Andainya kau ragu-ragu dengan kasih ku
Lihat bulan maka hati mu akan tersenyum
Kerana selagi ada bulan di agkasa selagi itu lah sayang ku pada mu

Bulan dapat melihat pergerakkan kita
Bulan melambangkan kesetiaan kita
Bulan juga melambangkan kejujuran kita
Bulan akan memberitahu kita andai masing-masing rindu

Bulann , tolong beritahu hakim yang aku merinduinya J amat merinduinya 


Tanpamu Sayang

bf - kita main satu GAME nak tak ?
gf - GAME apa ?
bf - macam ni , esok awak tak payah CONTACT saya , maksudnya tak payah TEKS , CALL or apa-apa yang berkaitanlah , saya pun akan buat macam tu ok ? kita tengok sapa menang :))
gf - okay !
esoknya gf terpaksalah tahan rindu dekat bf *mengenang ini satu permainan* si gf pun cuba lah kuatkan hatinya

keesokkan harinya si gf call la si bf , tapi tak dijawap . so gf pergi lah ke rumah bf . di luar rumah ramai orang dan so gf mula merasa pelik then terus masuk ke rumah . sekujur tubuh terbaring di ruang tamu rumah dan tubuh itu adalah jasad si bf yang dah meninggal .. mak si bf datang dan memberikan sepucuk surat kepada si gf

SURAT ---> SAYANG , SEMALAM AWAK DAPAT HIDUP SEHARI TANPA SAYA , SAYA PASTI ESOK DAN SETERUSNYA AWAK PASTI HIDUP BAHAGIA TANPA AWAK :) SAYANG AWAKK 

Saturday, September 29, 2012

fikir dan terus fikir

bila kita dah sayangkan seseorang itu pasti kita sanggup lakukan apa saja kan ? tapi ada pulak yang tak kisah itu beerti dia tidak mencintai kita dengan sepenuh hatinya . sesibuk mana pun kita apabila kita sudah di miliki haruslah kita sentiasa ingatkan si dia , harus jaga si dia walaupun jauh . pelbagai kaedah kita ada tapi kita sia-sia kan ? bila si dia cari orang lain untuk membahagiakan diri si dia kita pula yang tercari-cari mana si dia . ingatlah itu Allah Maha Adil , apa yang kita buat dekat orang , Insyallah terbalas .. jagalah si dia selagi ia masih ada , hargailah orang yang sayangi kita . ingatlah sentiasa SIAPA yang memberikan kita cinta :)) bukan aku nak mengajar , aku hanyalah insan biasa malah umur aku masih kecil untuk berkata-kata seperti ini tapi ini sekadar kongsi , atas dasar pengalaman . mungkin anda lebih banyak makan garam jadi mesti anda boleh berfikir dengan rasional :)) setiap apa yang berlaku membawa kita kepada satu pengalaman yang baru , mulakan balik hari mu dengan sebaris senyum :)


Cinta itu dari Allah

Jangan cintakan orang yang tidak cintakan Allah , kerana jika mereka boleh tinggalkan Allah , mereka juga boleh tinggalkan kita * buat fake smile :}


judgmental



manusia biasa , kita tak dapat lari daripada menilai orang lain . dan selalunya kita lebih rajin menilai orang lain lebih dari diri sendiri . teguran itu perlu , tapi asasnya biar betul

; don't jump into conclusion too quickly . take a few steps back , so that you can jump further dan higher :))

Saturday, September 22, 2012

time ~

kita hanya perlukan waktu seminit untuk mentafsir seseorang , satu jam untuk menyukai seseorang dan sehari untuk mencintai seseorang , tetapi kita perlukan waktu seumur hidup untuk melupakan seseorang

I say ; "I love YOU"

thousand years

cinta bukanlah kata murah dan lumrah di tuturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta ialah anugerah Tuhan yang indah dan suci kerana jika manusia dapat menilai kesuciannya

Wednesday, September 5, 2012

takkan terpisah - randy pangalila




saat nanti kita tak bisa
saling menyentuh , memandang wajahmu
kuatlah sayang karna mereka
berusaha menjauhkan kita

ku kan selalu mencintaimu
tak kan ku bohongi hati ini
hanya kamu yang ku mahu
cuma kamu yang ku rindukan
saat kau tak di sini


saat nanti kita tak bisa
saling menyentuh , memandang wajahmu
kuatlah sayang karna mereka
berusaha menjauhkan kita

ku kan selalu mencintaimu
tak kan ku bohongi hati ini
hanya kamu yang ku mahu
cuma kamu yang ku rindukan
saat kau tak di sini


ku kan selalu mencintaimu
tak kan ku bohongi hati ini
hanya kamu yang ku mahu
cuma kamu yang ku rindukan
saat kau tak di sini



Mr.Buncit

Tuesday, September 4, 2012

sekuntum mawar untuk awak


assalamualaikum ^^ nahh sekuntum mawar pink berserta cinta yang telah awak curi dari saya .

awak pencuri hati saya . saya bukan orang yang romantik , saya hanya buat apa yang hati saya suruh buat untuk orang yang saya syg . saya harap lepas ni kita better k . suka duka bersama . HAHA ~ (ngeee geli tengkok) simpan bunga tu sampai layu , biar dia layu sebab cinta saya dekat awak tak pernah akan layu , insya-Allah . Amin ;)