Click here for Myspace Layouts

Pages

Sunday, December 30, 2012

kenapa tak boleh ?

aku bukan patung, bukan..
aku bukan barang perhiasan..
malah aku bukan barang permainan..

aku manusia..
hanya manusia biasa yang mempunyai jasad dan roh
aku perlukan sedikit perhatian.. sikit pun jadi lah
aku perlukan sokongan..

aku tak bisa ubati diri aku sendiri..
aku juga tak bisa bercakap kerana.. aku tak tahu apa yang hendak di cakapkan
aku sunyi.. terasa kosong di jiwa

aku tak layak mempersoalkan kenapa semua ini terjadi
kerana aku hanyalah seorang hamba
seorang hamba yang sedang di uji tahap kesabaran, kesetiaan, ketabahan dalam harungi  dugaan sebegini

aku bukanlah seorang perempuan yang tabah,
aku akan jatuh saat tersungkur
aku tak kuat untuk berdiri sendiri
aku bukanlah seorang yang setia,
kerana setiap manusia mempunyai hati yang berubah-berubah
aku bukanlah seorang yang penyabar,
kerana aku lebih gemar membuat keputusan melulu..

apa yang diperlukan di sini hanyalah kejujuran, ketabahan dan keikhlasan dalam harungi semua ini..
jangan diamkan diri, tolonglah bangkit, tolong jangan gantungkan semua ini..
aku tak mampu, aku tak kuat, aku akan jatuh, bangkitkan aku..
tolong terangkan semuanya.. aku mohon..

hati

hati yang semalam adalah hati yang mencintai , hati yang menyayangi dan hati yang merindui..
hati yang hari ini adalah hati yang tercalar , hati yang terluka dan hati yang berdarah..
namun , hati yang esok adalah hati yang terubat dan hati yang bersedia menempuhi semula episod hati yang semalam


debu suci

kehidupan selalu menemukan kita dengan berbagai keadaan yang berbeza, suka dan duka, pahit atau manis..namun salah satu pemberian terbesar yang kita terima dalam kehidupan adalah sebuah cinta suci

cuma mampu bermimpi

Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan , pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi . Carilah sesuatu yang membahagiakan dan jadilah seperti yang kamu inginkan , kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan dan dapatkan .

Friday, December 28, 2012

cengeng

cengeng , hooo :O apa itu cengeng ? cengeng itu adalah seseorang yang mudah menangis :p hew ok fine memang aku ni si cengeng bahkan kalau harta benda aku rosak pun aku akan nangis . HA HA HA ok gelak la gelak la . memang aku suka pun *buat muka merajuk* tah la kenapa aku rasa macam tu , kalau ada benda tak kena ja automatically air mata aku turun walaupun sikit walaupun hanya bertakung . aku pun tak faham kenapa . sebab tu la ramai cakap aku si cengeng . nangis nangis nangis , tu ja keja . tapi aku tak kisah pun orang cakap aku macam tu , sebab tu diri aku . tiada apa yang boleh di ubah . aku try untuk berubah jadi kuat tapi last-last tak jadi juga . aku try lah macam mana pun tetap sama saja . ia lah macam kita nak ajar anak ketam jalan lurus , try la tengok . boleh ka ? haaa , macam tu lah sifat manusia ni pun . Tuhan sempurnakan kita , tapi kita selalu tak syukur . kita selalu buruk-burukkan sifat hamba Nya yang lain . aku bercakap bukan tentang sesiapa malah diri aku sendiri pun lebih kurang sama ja . kita tiada beza , hanyalah akal dan cara pemikiran kita yang dapat membezakan setiap manusia . 


bukan barang permainan

tak semua benda yang kita mahukan dalam hidup ni kita akan dapat dengan senang . ya memang aku akui , aku akan dapatkan apa yang aku nak , aku tak kira apa pun yang berlaku tapi itu akhirnya memakan diri :')

kita dah cuba sedaya mampu , tapi tetap tak dapat hasilnya . itu sangatlah perih . mungkin bukan takdir kita , tapi kenapa ? waktu aku lagi membukakan pintu hatiku untuk orang yang selama ini ku suka ada sajalah . ya aku tahu , ini dugaan . tapi kenapa serumit ini . ini soal keluarga , bukan soal main - main . restu keluarga lebih penting daripada segala-galanya . selepas apa yang aku lakukan , aku yakin pada diri sendiri . kejujuran adalah benda yang paling penting dalam kehidupan kita .

Thursday, December 27, 2012

jangan menyesal ;)

Kita pasti pernah dapatkan cubaan yang berat seakan hidup ini tak ada ertinya lagi.. syukuri apa yang ada hidup adalah anugerah, tetap jalani hidup ini melakukan yang terbaik.. tak ada manusia yang terlahir sempurna jangan kau sesali segala yang telah terjadi.. tuhan pasti kan menunjukkan kebesaran dan kuasanya bagi hambanya yang sabar dan tak kenal putus asa.. 


Tuesday, December 25, 2012

kini sesal dulu tak pernah

kita mesti pernah sesekali tu menyesal tinggalkan orang yang sayang kita untuk orang yg kita suka . taa daaa ~ dah beribu kali kott aku ckp benda ni , haha malah dunia ni tetap sama . kehidupan masing2 sama , tiada yang membezakan kehidupan kita . malah kadang-kadang tu kita mempunyai perasaan yang sama atau mungkin nasib yang sama :) mcm sorang budak ni :) dia tinggalkan PAA untuk BD yg dia suka , walhal si PAA ni syg sgt dekat dia , PAA sanggup buat apa saja demi dia tapi di sebabkan kehendak dia ingin memiliki BD memaksa dia untuk tinggalkan PAA . PAA tak sanggup tapi PAA terpaksa lepas kan dia untuk lihat dia gembira bahagia . iya lah , walaupun budak ni tak jaga hati PAA tapi PAA tetap sayang dia . walaupun PAA sering disakitkan hatinya malah PAA tetap bersabar demi bersama budak ni . PAA adalah terbaik untuk dia tapi dia sia-siakan untuk orang yang DIA SUKA tapi orang yang dia suka tu ? tak setia pulak dengan dia . itulah hukum karma sayang ;) apa yang kita buat dekat orang akan jadi balik dekat kita . dunia ini berpusing bagaikan roda , kadang-kadang kita di atas kadang-kadang kita dibawah . yang selalu berada di atas akan jatuh kebawah jugak :) better kita jujur dengan diri kita dan orang sekeliling kita . awak pcaya cakap saya , sekali hati kita bersuara itu adalah yang terbaik . kalau itu yang hati awak cakap buat kali pertamanya , itulah yang patut awak buat  jangan pernah paksa diri awak . hati selalu benar sygg , hati tak dapat bohong kita syggg . saya perlukan banyak masa untuk berfikir tentang semua ni :') ok , sampai sinilah dulu ya ? nanti kalau diberi izin lagi saya post lah tentang hidupan yang saya alami ;) assalamualaikum semua

suatu kesilapan masa lalu

setiap manusia pernah melakukan kesilapan , right ? jgn bohong ! haha XD tak kiralah kesilapan dia besar ka kecil ka , dia mungkin akan menyesal melakukannya . mungkin ok ;) aku pun pernah buat silap . banyak sangat , tak terkira . aku asyik senyum seorang diri bila fikirkan tentang kesalahan aku . memang itu masa lalu , tapi boleh aku terfikir dengan semua tu ;) hey , aku bukan buat benda yg bukan2 ok tapi adalah something tu *biarlah rahsia* hoho . kita jadikan kesilapan masa lalu itu adalah pengalaman yg tak mungkin utk kita lakukan kembali . hadapi dunia ini dengan hati yg terbuka , senyum selagi boleh ;) dengan berkata *SAYA BOLEH* yeyyy ~

Sunday, December 23, 2012

Cinta Vlog Full Movie - Wawa Zainal & Aliff Aziz

semua orang mesti tengok ni XD haha , serious lawak , romantik dan best lah . mula-mula aku tengok macam bosan ja dalam otak aku just cakap alahh tengok ja la kan dah bosan XD tapi time tengah-tengah movie ni sampai last , memang best laa . aliff aziz pun apa kurangnya pandai ja belakon *bagi aku la* sesuai pula dengan wawa zainal ;) apa-apa pun semua tengok lah cerita ni . memang best :)





amoi meyh

silap oh silap

kalau sekali kita buat silap, ia memberi kesan kepada kita sepanjang kehidupan kita.. malah kesilapan itu bukanlah menjadi penghalang untuk kita bangkit kembali kerana, kita belajar daripada kesilapan.. dengan usaha dan tujuan yang betul mesti kita akan berjaya, kalau kita gagal sekali tak bermakna kita akan gagal selamanya kan :')


jom dengar lagu ni , best jugak :)



Saturday, December 22, 2012

maafkan lah tak mengapa

Bukannya ku menyakitimu
Aku manusia tak luput dari salah
Ku mengerti kini kau terluka
Aku hancurkan impian kita

Andainya kau fahami
Tapi bagimu tiada erti


Haruskah kutinggalkan segala
Atau ku pergi entah kemana
Agar kau tak pernah merasa
Akhirku selalu membawa luka

Kumohon kau untuk lupakan semua
Anggap aku tak pernah ada
Dihidupmu yang penuh cinta
Sudahlah sudah aku pun luka

Maafkan ku melupakanmu
Maafkan aku yang telah tak setia
Walaupun kau telah membenciku
Kusimpan setiamu dihatiku

Andainya kau fahami
Tapi bagimu tiada erti

; andai orang lain dapat tahu apa isi hatiku :')


Friday, December 21, 2012

ego is killing me

ya , seperti sedia maklum , EGO IS KILLING ME . me di situ adalah kita ~ kita , kita semua.. us.. haha..
kadang-kadang kita perlu la jugak ego dalam diri kita untuk sesetengah perkara.. sebab apa ? haha . ikut keadaan la.. kalau setiap perkara nak ego tak boleh jugak..

kita kena fikir tentang diri kita sama.. untuk lihat orang yang kita sayang tu bahagia kita sanggup buat apa saja untuk dia walaupun diri kita sendiri yang sakit ? *buat muka hairan* aku fikir2 balik mana boleh macam tu, tu namanya seksa diri.. kenapa kita perlu seksa diri kita untuk orang yang kita sayang tapi dia tak sayang kita pun ? whattttttttttt... kalau orang tu sayang kita , dia akan faham kita ;) seriously *muka bangga taik* -,- haha





tidak akan termampu aku

Kupejamkan mata ini
Mencuba utk melupakan
Segala kenangan indah tentang dirimu !
Tentang mimpiku !

Semakin aku mencoba
Bayangmu semakin nyata
Merasuk hingga ke jiwa

Tuhan tolonglah diriku
Entah dimana dirimu berada
Hampa terasa hidupku tanpa dirimu

Apakah disana kau rindukan aku
Seperti diriku yang selalu merindukanmu
Selalu merindukanmu

Tak bisa aku ingkari

Engkaulah satu satunya
Yang bisa membuat jiwaku
Yang pernah mati menjadi bererti

Namun kini kau menghilang
Bagaikan ditelan bumi
Tak pernah kah kau sedari
Erti cintamu untukku


Thursday, December 20, 2012

terima

Kau yang buat diri ini
Hancur tiada terkira
Kau membuat ku luka

Dirimu yang selama ini
Selalu aku banggakan
Ternyata kau mendua

Dan jika dia lebih dariku
Lebih baik untukmu, ku bisa terima
Tapi bila kau tak temukan bahagia
Kau harus bisa terima..


Wednesday, December 19, 2012

menunggu

aku tak dapat merubah apa-apa
aku hanya dapat bisukan diri
dalam gelap
aku merintih , memohon

tapi..

tetap saja sama
tiada keindahan , tiada harapan

aku manusia biasa
aku tak dapat lakukan apa-apa

hanya satu matlamat , menunggu

aku tak boleh paksa untuk orang sayangkan aku
aku tak boleh paksa diri aku untuk sayangkan orang lain

ini takdir tapi aku masih berharap dan masih menunggu

ini keikhlasan ini kejujuran ini kesetiaan
lagu TERCIPTA UNTUKKU ku mainkan
biar hati ini dapat menilai dan mencari-cari
lagu itu , ya lagu itu

hari mendatang membawa aku ke kenangan lama
yang membawa aku kepedihan
apa boleh aku buat !
itu tempat aku , aku tak boleh lari

aku masih menunggu

cuba aku lupakan semua ni
tapi tetap gagal
malah ia makin mendekat
kenapa hadir perasaan sebegini

Tuesday, December 18, 2012

PEMBOHONG !

Betul lah cakap kawan aku.. aku ni pandai berbohong..
Aku bukan saja berbohong pada kawan-kawan aku..
Mama , ayah..
Malah diri aku sendiri !

Tentang hati dan perasaan..

Kalau ini kebenarannya..
Tapi kenapa aku tidak merasakan benar ?
Kenapa setiap malam perlu ada gesah gelisah
Penantian yang penuh dengan penyeksaan

Berbohong , ya , berbohong..
Itu mungkin jalan penyelesaiaannya.. tapi
Aku sendiri tiada niat..
Ini bukan soal kejujuran tapi ini soal keberanian
Berani merungkap segala yang selama ini tersirat

Tapi aku seorang yang pengecut..
Aku tak berani lakukan apa-apa
Apa yang aku lakukan hanya diam dan terus berbohong tentang hati dan perasaan ini



Saturday, December 8, 2012

dunia ku

Saat ku berada di dunia ku
Sedang fikirkan masa depan
Ketika itu
Tidak akan siapa menganggu ku
Tidak akan boleh

Saat itu
Lagu-lagu yang membawa banyak makna dalam hidup ku
Akan ku alunkan
Dengan alat pendengar yang
Senjaga di kuatkan
Agar dapat melupakan dunia nyata

Saat itu
Aku tidak ingin sesiapa menganggu ku
Akan ku abaikan
Biarlah ia
Aku hanyalah ada aku

Saat lagu-lagu itu dialunkan
Akan aku pejamkan mata
Lalu kenangan-kenangan lama mula bermain difikiran
Hanyalah tangisan dapat meleraikan rindu itu

Ya Tuhan
Hanyalah doa dapat ku berikan
Agar dia milikku
Selamanya
Malah sebaliknya

Friday, December 7, 2012

akan aku ..

jika dengan cara ini boleh membahagiakan orang lain , akan aku buat walau aku sendiri tidak merasakan kebahagiaan itu..

jika dengan melakukan semua ini.. kawan ku , keluargaku , dan orang yang aku sayang gembira.. akan aku laksanakan walaupun aku tak pernah langsung gembira..

jika ini yang membuat mereka semua senyum.. akan aku buat demi lihat mereka senyum walau tiap hari aku menangis..

tiada orang peduli , yang penting mereka bahagia walaupun aku yang SAKIT ! aku tak kisah asalkan dapat melihat mereka tersenyum.. biar.. takpa.. akan aku lakukan demi mereka..

perasaan aku , jiwa aku , hidup aku.. tersiksa sekali pun biarkanlah.. senyuman mereka adalah spirit bagi aku.. akan ku ukirkan senyum untuk mereka walau itu hanyalah palsu semata-mata..


akan aku diam , diam selagi aku hidup.. kerana ini kehidupan aku tiada siapa ada HAK kecuali Tuhan ku ! Allah

hanya kerana itu

"Ku tak Pernah menuruti kemahuanMu , ku selalu menjalani laranganMu , ku tak peduli akan SiksaanMU , ku telah lupa kerana KAMU lah yang memberikan kehidupan , ku tersedar kalau aku ini hanya makhluk yang tak berdaya , berbuat seakan penguasa alam , ku sudah merasakan takut padaMu , ku sudah mulai takut kerana SiksaMU , ku ingin kembali Ke jalanMu , dan memperbaiki Kesalahanku yang dulu PadaMU Ya ALLAH"

biar

biar semua ini berlalu dengan waktu , hanya itu :)

setiap hari berkebun , setiap hari siram pokok bunga . kita jaga pokok tu , tapi akhirnya ?

pokok tu akan mati jugak . jangan berharap bahwa pokok tu akan hidup selama-lamanya .

ia akan mati , mengikut keadaannya . sama ada cepat atau lambat ia akan mati hingga kereputan akarnya .

kita tak akan boleh hidup kan kembali pokok yang sudah mati itu walaupun ada saintis yang ada penawarnya malah ia tidak lah seperti sedia kala yang hasilnya daripada KEASLIAN !

Wednesday, December 5, 2012

cari ketenangan

perasaan yang berbagai-bagai ni.. tak sabar rasanya nak lepaskan stress.. hm.. susah sangat rasanya kalau benda dah jadi macam ni.. aku rasa benda ni susah nak selesaikan sebab tak ada cara langsung nak selesaikan.. betul-betul rasa tersepit.. susah nak lupakan.. makin nak lupakan makin menjadi-jadi..

aku dah cuba tapi tetap saja tak boleh , tah la kenapa... aku tak nak sakitkan hati dia , nampak dia ikhlas dengan aku tapi aku ? aduhh, apa aku dah buat ni.. macam mana aku boleh tersepit dalam situasi ni.. tu lah tak nak fikir dulu sebelum buat keputusan.. yalah ! aku ingatkan dengan apa yang aku buat ni aku dapat lupakan segala-galanya malangnya tak.. aku benar-benar tersepit.. aku tak layak untuk sesiapa.. aku tak tipu.. aku memang tak layak..


cerita aien

once upon a time , not so long ago

a beautiful princess met a handsome prince

he charmed her with his fancy wheels

she impressed him with her knowledge of shoes

; THE END , hahahha XD semua kena tipu


more slander

Sifat tak puas hati atau iri hati selalu ja ada dalam diri kita tapi tak perlu lah nak FITNAH untuk menjatuhkan seseorang tu . if kita rasa geram or tak puas hati dengan someone jumpa la cara baik , tak perlu maki , tak perlu nak tengking . kalau rasa diri tu tak kuat diamkan diri better . tolong la , awak fitnah apa yang awak dapat ? kenapa awak perlu fitnah ? kenapa awak perlu buat orang yang selama ini baik , gaduh ? jangan la macam ni . kesian dekat orang . kita buat dekat orang , orang buat balik dekat kita :)

Monday, December 3, 2012

kan ku kata dengan indah

Ku katakan dengan indah dengan terluka hatiku hampa sepertinya luka menghampirinya
Kau beri rasa yang berbeda mungkin ku salah mengertikannya , yang kurasa cinta
tetapi hatiku selalu menginginkanmu.. terlalu menginginkanmu.. selalu menginginkanmu

kau hancurkan hatiku, hancurkan lagi.. kau hancurkan hatiku tuk melihatmu.. kau terangi jiwaku.. kau redupkan lagi.. kau hancurkan hatiku tuk melihatmu

membuatku terjatuh dan terjatuh lagi.. membuatku merasakan yang tak terjadi.. semua yang terbaik dan yang terlewati semua yang terhenti tanpa ku akhiri !


to build a spirit ♥

percayalah . Tuhan tidak akan membiarkan hambaNya hidup keseorangan . yang patah kan tumbuh , yang hilang kan berganti , yang pergi tak kan kembali . Tuhan dah aturkan everthinggggg , perfect :) setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan , setiap manusia akan mati , itu pasti . setiap manusia ada akal dan fikiran untuk berfikir yang terbaik untuk diri kita dan diri orang lain . yang lemah akan diberikan kekuatan :) senyum dan terus senyumkan selagi kita boleh senyum . senyum itu kan sedekah :D

yang jahat boleh jadi baik asalkan dengan niat yang ikhlas . setiap manusia boleh berubah sekelip mata , seriously . hati manusia berbagai-bagai . susah nak tafsir . kan ? kadang-kadang kita pun tak faham dengan perasaan hati kita inikan pulak orang nak faham hati kita :) susah bukan tak boleh langsung .

ini kehidupan . pusing mana pun , sama jugak sebab bumi ni spera :) apa kita buat dekat orang akan jadi dekat kita balik , hukum karma :)

SHAE - Sayang



suka sangat lagu ni ;) terima kasih untuk dia ya ?
saya sayang awak , HOHO *joke ;D
*maluuuu ~ haha

amoi meyh

lumrah

Secantik mana pun kita , sekacak mana pun kita , sebaik mana pun kita..
Kalau orang tak nak dekat kita , kita tak boleh buat apa-apa jugak..
Kita tak ada hak untuk memaksa..
Sebab hati , perasaan tak boleh di paksa..
Kalau di paksa , tak akan bahagia
Kebahagian adalah keinginan setiap manusia
Manusia tak minta di hina , di keji
Malah manusia tak minta untuk hidup merana
Bermain dengan api akan sakit..
Bermain dengan air akan lemas
Itu takdir..
Kita hanya mampu doa.. bahwa dia akan jadi milik kita
Kerana..
Sesungguhnya kita tak mampu lihat dia dengan orang lain..
Duit, kekayaan.. tak boleh beli kebahagiaan..

better jangan

sebelum kepastian , mesti akan ada ketidakpastian , kan ? setiap ketidakpastian tu akan ada kepastian yang nyata.. haha, pening ? aku pun XD

kalau kita tak pasti dengan sesuatu benda tu jangan buat macam kita pasti..
kalau kita tak mampu nak tunaikan janji, jangan berjanji..
kalau hati tu cakap tak, jangan paksa..

ikut kata hati, hati selalu betul sebab hati tahu apa yang kita mahu..
belajar dari kesilapan.. tak susah.. silap tak semestinya silap selamanya

kalau hati tak sayang, better jangan cakap sayang..
kalau hati tu dah mula jatuh hati kepada seseorang better jangan lepaskan dia

jangan fikir benda yang lepas.. fikir benda yang ada dengan kita sekarang ni.. fikir dan terus berfikir..

Saturday, December 1, 2012

lara lagi

Susah kita nak tafsir setiap kejadian.. renung.. fikir.. baru la dapat kan..
Kenapa la hujan pulak.. hm.. macam tahu-tahu ja aku dalam masalah.. baru nak duduk dekat beranda arwah wan aku tapi dah hujan pulak.. macam mana aku nak hitung bintang.. macam mana aku nak cakap dengan bulan.. ruang agkasa atas ni gelaplah.. hujan itu rahmat.. kehidupan ini anugerah.. masalah itu dugaan..

Lepas yang itu.. yang ini pulak..
Inilah kehidupan, penuh dengan dugaan – dugaan yang tak terduga
Aku sendiri pun tak tahu cara nak lari daripada masalah ni
Memang tak boleh lari dah.. terjerat aku seorang diri dekat sini..

Aduh, guruh makin bisingkan diri.. macam marah dekat aku pulak XD
Kadang-kadang kita tak sedar yang diri kita ni tamak.. kan ? haha
Betul la.. tak caya ? try pikir balik apa yang pernah kita buat..
Semua pernah punya lah..
Tamak kita kadang kala tu membuatkan diri kita terperangkap sendiri..
Tanpa kita sedar kita dah lukakan perasaan orang lain.. tolonglah..

Nak salahkan aku ? yalah ! semua salah aku ! puncanya aku ! aku kan ! sebab aku ! so kalau lepas ni apa-apa yang terjadi dekat kawan-kawan aku atau orang sekeliling aku sebab aku tau..

Ingat bolehlah aku mulakan hidup baru lepas aku down gila.. tapi.. ahh.. apa-apa ja lah.. aku pun tak faham apa manusia sekeliling aku mahukan.. sakitkan aku setiap masa.. pijaklah kepala aku.. sepak.. terajang.. sebab aku memang layak macam tu.. ya ?

Tolonglah.. jauhkan diri dari aku..

Wednesday, November 28, 2012

Tak Cakap

Ada saja modal dia nak bercakap dengan aku , dia memang banyak cakap dan banyak bertanya malangnya aku sudah tidak seperti itu.. aku lebih banyak diamkan diri dan biarkan dia yang mulakan setiap patah.. sebab memang dari dulu lagi aku kekok dengan dia.. tah la kenapa.. manis mulut dia berbicara.. memang itu sifatnya.. kuat agama persis ayahnya.. malangnya ibunya lumpuh.. dia memang peramah.. dia tegur sahaja siapa yang ada.. tapi kalau tegur aku , aku akan lemparkan dengan senyuman.. kalau dia mulakan patah perkataan aku hanya ketawa.. tandanya aku tidak ingin berbicara dan aku lalu pergi begitu saja J

Tuesday, November 27, 2012

really happen


Kadang-kadang aku tergelak sendiri dengan kehidupan aku ni XD
Aku pun tak berapa nak faham
Budak-budak biasa lah :p
Orang yang sayang aku , aku tinggalkan untuk orang yang aku suka
Tapi orang yang aku suka tinggalkan aku untuk orang yang dia sayang XD
Betulkan apa orang cakap.. “Jangan pernah tinggalkan orang yang sayang kita hanya kerana untuk orang yang kita suka, sebab orang yang kita suka tu akan tinggalkan kita untuk orang yang dia sayang”

It really happen weih ! HAHA sebab tu aku tengah gelak sekarang ni ;D

Tapi kepada seseorang tu maybe sekarang dia tak akan baca dah blog aku.. maybe la dia dah bencikan aku sebab dulu aku tinggalkan dia HAHA jahat tak aku ;) memang lah , aku pun tahu tu.. sorry ya, betul la apa yang awak cakap dekat saya tu XD thanks ya.. dan satu lagi.. thanks ya sebab awak dalang semua ni ;) walaupun saya buat tak tahu dekat awak tapi saya tahu aktiviti awak HAHHA ingat saya bodoh -,-“

Apa-apa pun thanks untuk segalanya XD

Ouhya.. kenapa awek awak tu cakap awak ingatkan saya ? A|B ? it me ? amoi bucukk ? erm ? really ? ok lah.. maybe takk.. saya memang perasan XD jaga la awek awak tu nah XD


; kita mulakan hari ini dengan senyuman malah kita lupakan hari yang lepas dan kita dakap hari mendatang .


Monday, November 26, 2012

mati hidup kembali

Jalan raya terlampau sunyi
Untuk ku terus bermimpi
Mataku belum mengantuk lagi
Bawa ke mana sahaja kupergi
Tunjukkan ku bulan gerhana
Tiada siapa nak kujumpa
Pendirian tiada kusangka
Tak mengapa oh tak mengapa

Malam semalam gundah gulana
Hari ini hari mulia
Tak pernah daku rasa begini
Seperti mati hidup kembali
Bawakan kuhilang dari ingatan
Hari ini sehingga esok
Tak pernah daku rasa begini
Seperti mati hidup kembali

Agar sepenuh dengan pendirian
Kucapai sebelah tangan
Sebalik awan ada cahaya
Bercahayalah selamanya
Daku tertawa seorang diri
Darah yang mengalir terhenti
Fikiranku melayang-layang
Tiada siapa yang perasan

ku petikkan bunga ini untukmu

Hujan yang turun saban hari membasahi bumi
Setiap titisan air hujan bagaikan sejuta kali kasih ku padamu
Kedinginan malam menyelubungi tubuh
Mencari bintang bersaksikan bulan yang kian hilang
Mata mula berkeliaran mencari onar

Tiba-tiba..

Mata terpaku
Bibir mengetap
Jiwa melonjak gembira

DUA KUNTUM BUNGA MAWAR PINK ku lihat
Dengan penuh kasih memetiknya
Ku yang sentiasa ingatkan si dia
Yang kini sudah tiada di sisi..

Ku petikkan B.M.P ini untuk mu sayang
Di atas katil yang empuk
Memegang erat bunga mawar
Perlahan-lahan ku seru namamu sayang
Tapi masih tiada jawapannya

Sunyi.. *bunyi cengkerik

Sunday, November 25, 2012

Musnah


Segala cita-cita dan impian hanya akan tinggal angan-angan selagi aku masih terkurung di sini !

; tolong bebaskan AKU

talking to the moon

sayang, di setiap lelahmu percayalah aku akan sentiasa disisimu.. di setiap letihmu bekerja percayalah aku amat hargaimu.. sabarlah sayang :) hanya seketika.. insyaAllah, semuanya akan mendatangkan hasil

pejamkan matamu sayang, fikir dan fikir dan fikir teruskan berfikir semuanya untuk kebaikan.. aku masih disisimu, gengam erat jarimu dan tersenyumlah sayang, ku akan bersamamu

tarik nafas dalam-dalam dan hembuskan perlahan-lahan.. lemparkanlah pandanganmu kepada bulan maka bulan pun berbicara "aien rindu dia"

saat kau rindu , letih , gundah , marah , gembira dan sewaktu dengannya, bicaralah dengan bulan, bulan akan mendengar isi hati mu.. bulan pasti ada jawapannya seperti ku..

- hanya aku di sini, keseorangan.. menanti bulan membalas rinduku.. walaupun itu tak akan pernah..

perangkap MAUT

Perangkap maut O.O

Kalau kita sudah masuk ke dalam lubang yang tingginya 20 kali ganda tinggi kita

dan tiada pulak tangga ? atau ranting-ranting mahu pun akar-akar untuk kita cuba loloskan diri..

Memang susah untuk kita terlepas daripada perangkap itu.. huh hebat..

Nak cuba panjat tapi takut tak larat , nak cuba lompat tapi takut jatuh pulak.. apa nak buat ni..

Ermm.. Lama jugak fikir.. haaa *ada mentol lampu dekat kepala

Aku tahu nak buat apa ermm.. fikir balik.. Tahh XD


Saturday, November 24, 2012

abah

Abah..
Abah.. org rindu lar dekat abah.. abah sihat ? dua tiga hari ni org selalu teringat dekat abah.. anak-anak abah dan isteri abah, mak mesti tak akan boleh lupakan abah.. abah seorang ayah yang baik , penyabar , tabah , pandai dan jenis tak kisah :) abah adalah seorang guru yang terbaik... abah jaga anak-anak abah , didik anak-anak abah sampai anak-anak abah berjaya tapi sayang kan.. Tuhan lebih sayangkan abah L abah tak sempat nak rasa rezeki anak-anak abah.. abah pergi tinggalkan kami.. hati kami pilu walaupun orang ni bukan anak kandung abah.. tapi abah baik dengan orang.. abah tak pernah bezakan orang dengan anak-anak abah yang lain.. abah belai dengan kasih sayang sama juga dengan mak.. orang nak berterima kasih dekat abah sebab dulu pernah jaga org , org rindu abah.. orang rindu abah senyum.. huhu.. abah doakan kami dekat sini tau L kami rindu abah sangat-sangat..

ghaib

Manusia di ciptakan sebagai khalifah.. kenapa kita perlu takut dengan jin dan syaitan ? mereka juga ciptaan Allah tapi mereka di perintahkan untuk menguji kemampuan kita. sekuat mana kita , selemah mana kita.. sekuat mana pun mereka tak akan setanding Allah.. kita datang dari-Nya kembali kepada-Nya.. kalau dengan cara ini aku berakhir maka berakhir lah dengan perintah-Nya.. manusia ini sempurna sifatnya.. ada sesetengah manusia , matanya terlalu halus sehinggakan boleh lihat benda-benda ghaib tapi tetap saja tak boleh melihat khalifah-khalifah Allah.. kita tak perlu takut dengan benda ghaib seperti jin dan syaitan kerana mereka tidak akan boleh menganggu kita.. kalau kita tak ganggu mereka , mereka tidak akan menganggu kita.. kalau ya pun dia muncul depan kita itu hanya kerana dia ini menguji kita.. sebenarnya jin dan syaitan ini iri hati akan manusia yang boleh melihat mereka kerana secara automaticly keistemewaan mereka hilang.. kita tak perlu takut.. hanya bersenjatakan Ayat Kursi , insyaAllah Allah tolong kita.. bersyukur dengan keistemewaan yang diberi-Nya.. gunalah sebaik-baiknya.. kita sama-sama manusia kan ? ya lah kau yang baca ni manusia la kan takan jin pulak baca blog aku :3 haha *joke :) keeping smie , kehidupan adalah anugerah

Wednesday, November 21, 2012

maafkan aku kawan

aku tolak ada sebab.. sebabnya aku tak nak orang kenal aku.. kalau dah macam tu mestilah dia akan kenal aku, family aku.. aku tak nak lah.. biar aku sendirian lebih baik daripada orang kenal aku.. biar orang yang sudah kenal aku itu adalah orang yang terakhir kenal aku.. family, kawan.. jangan ada orang lain dalam hidup aku sebab aku tak nak.. tu ja yang aku minta.. hope faham dengan diri aku sekarang.. memang semua kawan-kawan aku tak akan suka dengan diri aku sekarang sebab diri aku kosong.. aku tak tahu kenapa tapi tu yang aku rasakan sekarang lah.. bosan sepanjang hari.. terkurung dalam rumah.. layan perasaan sorang-sorang.. family semua sibuk.. mengadap netbook yang kusam kian hari.. hm.. rasa jiwa kosong gila.. apa yang setiap hari bermain dalam fikiran aku tak dapat aku ungkapkan.. serius benda ni membunuh diri perlahan-lahan.. hm.. hope kawan aku faham.. dan jangan marah lagi ea dengan aku :)

izinkan saya berzina dengan anak pakcik

Gadis : Masuk lah dulu, jumpa dengan ayah saya
Teruna : Boleh ke?
Gadis : Masuk je lah, saya nak siap

Menyusup masuk si teruna melalui pintu utama. Pintu yang siap terbuka mengaluka-alukan kedatangan si Teruna.

Teruna : Assalamualaikum.
Bapa G : Waalaikumusalam.

Melihat pada lantangnya suara bapa si gadis, terus si teruna kaku membatu. Lantas si gadis menarik tangan si teruna menyedarkan dari lamunan itu.

Gadis : Mari, duduk kat kerusi
Teruna : eh.

Setelah tangan dihulur dan salam bertaut, duduklah si teruna di kerusi hampir menghadap bapa si gadis. Hanya surat khabar yang menjadi tabir antara mereka.

Bapa G : nak jalan kemana hari ni?
Teruna : Bandar je cik, dia nak carik barang katanya. Barang apa tak tau lah saya
Bapa G : oh..
Teruna : ??

Hampir 5 minit senyap tanpa suara. Dan ibu si gadis keluar dari tabir ruang utama dan ruang belakang membawa air serta biskut kering. Si teruna senyum kelat.

Ibu G : minum la ni sikit. Kamu sudah sarapan?
Teruna : ehh. Sudah cik. Terima kasih.
Ibu G : kamu malu-malu pula dengan kami.
Teruna : segan cik. Hehe
Bapa G : bila kamu nak hantar rombongan?
Ibu G : eh. Apa ayahnya ni?
Teruna : ehh. Duit takde lagi. Hehe
Bapa G : kamu bawa anak kami kehulu-kehilir. Apa orang kata nanti
Teruna : (eh. Malu ngan orang ke malu ngan Allah, lagi takut orang kata dari Allah yang menghukum) Kami naik kereta je cik, tak de la nampak berkepit sangat. Boleh saya tanya cik sikit
Bapa G : boleh takda masalah
Teruna : pakcik ngan makcik nak letak wang hantaran berapa ye?
Bapa G : kalau boleh 20 ribu
Ibu G : ehh. Tak kisah la, tapi kalau boleh acik nak lebih tinggi sikit dari orang sebelah ni
Teruna : Berapa tu cik?
Ibu G : dalam 25 ribu ke atas dan dulang 25 keatas pihak lelaki
Teruna : (amboi, ko melantak dulang ke ape? Wuhaa.. 25 ribu. Mana nak dapat, aduh) Tingginya acik, tak boleh rendah lagi ke?
Bapa G : itu nasib kamu la, kamu yang nak kat anak kami. Lagipun dialah satu-satunya anak perempuan kami, kene lah market sikit. Nak grand-grand camtu.

Si teruna hampir hilang akal apabila disebutkan harga si gadis itu. Dan si teruna cuba berbincang untuk merendahkan harga si gadis.

Teruna : nak Tanya lagi, kenapa anak acik tak pakai tudung?
Bapa G : itu kenalah Tanya maknya
Teruna : (ehh. Boleh pas-pas pulak dah)
Ibu G : ehh. Awak lah. Apa pulak saya. Awak yang sepatutnya didik anak
Bapa G : saya kan kerja. Mana ada masa
Teruna : (pulak dah, gaduh nanti) Ehh-ehh. Makcik pakcik. Kita lupakan dulu soalan tadi sebab kalau ikut makcik pun tak tutup kepala jugak. Maksudnya lebih kurang jugaklah. Nak Tanya lagi, anak acik pandai masak?
Bapa G : hmm.. haram. Tau-tau bangun tido pukul 12 lebih, bukan bangun pagi dah tu. Bangun tengahari. Terus makan tengahari.
Ibu G : apa la ayahnya, orang ni nak buat anak kita bini, dia cerita buruk-buruk pulak.
Bapa G : maknya pun sama suka bangun lambat juga.
Ibu G : abahnya!
Teruna : (kah kah kah.. bengong. Camtu pun nak cerita) Ehh.. acik sekarang saya da tau. Okeh. Soalan lagi. Boleh tak dia baca quran?
Ibu G : boleh sikit-sikit kot
Teruna : kali terakhir bila?
Ibu G : err. Darjah 1 agaknya.
Teruna : hmm.
Ibu G : kenapa?
Teruna : takda apa makcik. Soalan cepumas. Dia solat tak?
Bapa G : apa motif kamu Tanya semua ni. Dia kan selalu ikut kamu. Kamu tau la.
Teruna : kalau kat luar saya ajak dia solat, dia cakap datang bulan. Hari-hari datang bulan. Dia tau solat atau tak?

Hampir terkedu si bapa dan si ibu. Dan pada raut wajah mereka berdua terdapat tanda-tanda kemerah-merahan menahan amarah.

Teruna : boleh saya sambung lagi. Dia tak reti masak, tak reti solat, tak reti mengaji, tak reti nak tutup aurat sebelum dia jadi bini saya lagi. Dosa-dosa dia terang-terang pegi kat makcik ngan pakcik. Lagipun tak berbaloi harga 25 ribu untuk dia. Lain lah dia ni hafizah, 30 juzuk dalam kepala, bertutup litup habis dari bawah sampai ke atas dan tau jaga batas, haa.. itu barulah berbaloi 100 ribu pun saya sanggup bayar. Tapi orang macam tu kalau kahwin mereka memilih untuk serendah-rendah mahar. Sebab sebaik-baik perkahwinan adalah serendah-rendah mahar. Mata bapa si gadis direnung tajam oleh mata ibu si gadis. Keduanya senyap tanpa suara. Ketiga mereka menundukkan kepala. Lumrah adat untuk menjadikan anak perempuan untuk dijadikan objek pemuas nafsu hati menunjukkan kekayaan serta bermegah-megah dengan apa yang ada. Terutamanya pada majlis perkahwinan. Adat mengatasi agama. Dibiarkan anak perempuan dihias dan dibuat pertunjukkan di khalayak ramai. Sedang pada waktu itu akad telah dilafaz si suami, dan segala dosa anak perempuan sudah mula ditanggung oleh si suami. Amatlah rugi. Mahar berpuluh ribu dibayar pada isteri dan sepatutnya hanya si suami seorang yang berhak melihat, tetapi pada hari pertama perkahwinan iaitu semasa persandingan sahaja berpuluh ribu mata yang melihat si isteri. Seolah-olah si suami membayar mahar untuk mereka sekali.
Bapa G : tapi kan. Pakcik nak anak pakcik rasa sekali. Benda seperti tu kan sekali seumur hidup.
Teruna : pakcik nak anak pakcik rasa ke pakcik yang rasa grand?
Ibu G : tentulah kami berdua pun turut gembira.
Teruna : yeke? Saya sambung lagi ya. Acik, saya bukan apa. Sekarang dosa anak pakcik, pakcik yang tanggung. esok lusa lepas akad nikah terus dosa dia saya yang tanggung. pastu pakcik nak buat bersanding pulak. Setiap mata yang memandang saya akan dapat dosa. Lagilah saya berdosa sangat-sangat. Ibu si gadis segera mengambil langkah mudah dengan menarik diri daripada perbualan itu. Si ibu tahu, si teruna bercakap menggunakan fakta islam. Dan tidak mungkin ibu si gadis dapat melawan kata si teruna itu.
Bapa G : kau memandai pulak nak cakap agama ngan kami.
Teruna : ehh. Sory pakcik. Bukan saya nak cakap pasal agama. Tapi itulah hakikat sebenar. Kita terlalu pandang pada adat sampai lupa agama.
Bapa G : camni lah. Kamu sediakan 25 ribu, ngan 31 dulang. Kalau takde, kamu tak boleh kahwin ngan anak aku!
Teruna : lama lagilah camtu. Dalam umur saya 30 lebih, baru dapat masuk meminang. Kalau camtu pakcik, ‘izinkan saya berzina ngan anak pakcik’?
Bapa G : hoi! Kau dah melampau, ko baik-baik sikit cakap tu. Jangan main sedap mulut je.
Teruna : dengar dulu penjelasan saya pakcik. Pakcik tau tak apa sebab orang berzina dan banyak anak luar nikah? Sebab benda nil ah pakcik. Selalu ibu bapa perempuan yang meletakkan berpuluh ribu ringgit sampai pihak lelaki terpaksa menangguh hasrat untuk berkahwin. Tetapi cinta dan nafsu kalau tidak diiringkan dengan betul, syaitan yang jadi pihak ketiga untuk menyesatkan manusia. Akhirnya mereka mengambil jalan pintas memuaskan nafsu serakah dengan berzina. Mula-mula memang ringan-ringan dahulu pakcik, pegang-pegang tangan, peluk-peluk, pegang pinggul, dan sebagainya. Tapi lama-lama jadi berat-berat. Yang berat-berat tu pakcik sendiri pun boleh bayangkan.
Bapa G : apa kaitan kamu nak berzina pula
Teruna : yalah. Dah pakcik tak bagi kami kahwin sekarang, biar ada duit dulu baru boleh kahwin. kami nak lepaskan nafsu camna pakcik? Tiap hari saya tengok dia, dia tengok saya. Susah pakcik. Nafsu. Sebab tu saya dengan rendah hati minta izin pada pakcik untuk berzina ngan anak pakcik. Apa yang penting pakcik tahu yang saya dan dia nak berzina. Sebab rata-rata orang yang berzina ni ibu bapa tak tau. Nampak je biasa-biasa sedangkan da berzina. Err.. berzina bukan sahaja yang ehem-ehem je. Ada yang zina-zina ringan. Tapi sebab ringan tu yang akan jadi berat.
Bapa G : hmm. Kamu ni peliklah. Nasib baik pakcik cool je. Kalau orang lain, da lama angkat parang. Tapi kalau takde duit, camna kamu nak bagi dia makan
Teruna : hehe. Pakcik. Pakcik lupakah dengan apa yang telah Allah bagitau.

“Dan kahwinkanlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) dari kalangan kamu, dan orang-orang yang soleh dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurniaNya kerana Allah Maha Luas (rahmatNya dan limpah kurniaNya), lagi Maha Mengetahui.” (an Nur 32). Takkan la kita tak yakin dengan apa yang Allah janjikan. Lagipun pakcik, kalau makan dan minum tu insyaAllah, berdaya lagi untuk saya beri pada dia. Tempat tinggal tu kita boleh bincang lagi. Kalau benda ni boleh menghalang kami dari melakukan perkara dosa dan sia-sia. Baiklah disegerakan. Pakcik pun tak mau perkara-perkara tak elok kan. Senyap tanpa kata bapa si gadis, merenung kata-kata si teruna. Segera bapa si gadis memikirkan cara untuk mematahkan kata-kata si teruna. Dan bapa si gadis mendapat akal.

Bapa G : kamu tau la zaman sekarang ni. Kalau ikut cara kamu tu. Mungkin kamu tak suka dengan persandingan, pakcik boleh terima. Tapi kamu kena la ambil kira apa orang lain yang akan kata. Tau-tau orang akan mengata anak aku kena tangkap basah dan kena nikah paksa dengan kamu. Mana nak letak muka ni.
Teruna : bagus juga cadangan pakcik tu. Kena tangkap basah 2 ribu je denda. Kat Malaysia takde hudud, dan kalau untung. Boleh nikah masa tu jugak. Bagus-bagus.
Bapa G : serius lah sikit.
Teruna : betul dah tu pakcik. Hehe. Tapi pakcik, saya tak kata pun takde walimatul urus. Sedang walimatul urus itu perlu untuk hebahkan yang anak-anak dah kahwin. itu cara islam. Ok. Tapi yang tak oknya, bersanding tu ha. Kesian saya pakcik, saya seorang bayar mahar untuk anak pakcik, orang lain pun dapat tengok. Siap kalau berhias secara berlebihan dan orang lain yang lihat menaikkan nafsu syahwat mereka, saya yang berdosa pakcik. Saya yang tanggung dosa dia. insyaAllah pakcik. Kita bukan nak buat apa pakcik. Syariat memang camtu. Maha baiknya Allah sebab jaga kita selama ini, tapi benda remeh-temeh camni pun kita masih pandang ringan dan kita tak menjaga apa yang telah Allah janjikan. Susah lah camtu pakcik.,Sory lah pakcik kalau ada kata saya yang membuat pakcik kurang senang ngan saya. Segala-galanya kita serah pada Allah, kita merancang je. Azan zohor berkumandang, jaraknya tidak sampai 10 dari surau berdekatan rumah si gadis. Si teruna memohon untuk ke surau dan mengajak bapa si gadis untuk pergi bersama. Namun ajakan ditolak dengan lembut. Lantas memberi salam dan memohon untuk keluar. Di birai tingkap bapa si gadis melihat si teruna mengeluarkan kopiah dari poketnya dan segera di pakainya. Masuk ke dalam kereta dan hilang dari penglihatan bapa si gadis tadi. Sedang si gadis yang sedari tadi berdiri di balik tirai bersama ibunya menitiskan air mata mendengar luahan kata-kata si teruna terhadap ayahnya. Tudung pemberian si teruna sebagai hadiah pada hari jadinya yang lepas digenggam erat. Ibu si gadis juga menitiskan air mata melihat pada kelakuan anaknya. Segera ibu dan si gadis ke ruang tamu menghadap ayahnya.
Ibu G : apa yang budak tu kata betul. Kita ni tak beratkan pada agama selama ni. Kita sambil lewa abahnya.
Bapa G : hmm.. ntahlah, tak tahulah saya. Keras betul budak tu kata tadi. Satu-satu kena. Dia pesan tadi, suruh bersiap, lepas zohor dia amik kamu.
Gadis : takde mood nak pegi la ayah. Ntah,,

Si gadis terus mencapai telefon bimbitnya dan menaip mesej.

Si teruna yang selesai mengambil wuduk tersenyum apabila membaca mesej yang baru sahaja diterima daripada si gadis

“andai Allah telah memilih dirimu untukku,
aku redha dan akan terus bersama mu,
aku juga akan terus pada agama yang ada padamu.” “ : )”

“petang ni takde mood nak keluar, Sory. Minggu depan ayah suruh hantar rombongan :')

RENUNGAN MALAM

Malam ini begitu menerawang
bagikan gelap tak kunjung terang
manakala hati sedang gundah gulana
menuntun suatu isyarat untuk memenuhi
yang dilalui untuk mengetahui

Mulailah untuk menjadi akhir
akhirilah untuk memulai yang baru
dengan tujuan yang pasti
akan sebuah gapaian yang indah
naluri yang kita inginkan
untuk sebuah ilusi
yang terjadi kelak dalam kelam

Malam berganti pagi
mulai dengan lembaran baru
untuk tujuan yang pasti
namun terjadi hal2 yang terlah menghalang
dengan tujuan pasti
halangan tak terhiraukan
dengan jauh melangkah kutrobosnya
untuk menuntaskan dunia depan yang jauh

by Puisi Boedhoet Keyboard

Tuesday, November 20, 2012

i wish

He takes your hand
I die a little
I watch your eyes
And I'm in riddles
Why can't you look at me like that?

When you walk by
I try to say it
But then I freeze
And never do it
My tongue gets tied
The words get trapped

I hear the beat of my heart getting louder
Whenever I'm near you

But I see you with him slow dancing
Tearing me apart
Cause you don't see
Whenever you kiss him
I'm breaking,
Oh how I wish that was me

He looks at you
The way that I would
Does all the things, I know that I could
If only time, could just turn back

Cause I got three little words
That I've always been dying to tell you

With my hands on your waist
While we dance in the moonlight
I wish it was me
That you’ll call later on
Cause you wanna say good night

Oh how I wish, that was me


Monday, November 19, 2012

sampai syurga

Ku membenarkan jiwaku
Untuk mencintaimu
Ku persembahkan hidupku
Untuk bersama kamu

Dan diriku untuk kamu
Belum pernah ku merasai begitu

Semua itu telah berlalu
Harapanku palsu
Dan mungkin hari yang satu
Terus ku tertunggu

Di hatiku masih kamu
Belum pernah ku ingin terus memburu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Namun aku tetap aku
Yang terbaik untuk diriku
Hanya satu
Hanya kamu

Ku membiarkan hatiku
Untuk merinduimu
Ku menghamparkan sakitku
Untuk tatapan kamu

Bersamamu harapanku
Hilang dalam terang yang membutakanku

mencari kebahagiaan

Senyumlah..
andainya senyummu itu,
bisa menopengi kedukaan,
kerna kau akan lebih derita,
melihatkan wajahmu sengsara.

Ketawalah..
andainya tawa itu,
mampu mengusir kecewa,
kerna titisan luka pasti mengalir,
tanpa hati yang mengepam gembira.

Carilah bahagia,
biarpun sampai kehujung nyawa,
kerna itulah pengobat segala nestapa.

Andainya jasadmu kian longlai,
bertongkatkanlah dengan ucapan,
tasbih Ilahi dengan penuh harapan,
karna nyawamu takkan berkekalan.


saat adanya rindu

Kalau saja aku tak pernah mengenalmu
dan kau pun tak pernah meninggalkanku
Mungkin aku tak kan pernah tahu yang namanya rindu

Aku rindu cara kau menatapku
Aku rindu cara kau membuatku tersenyum
dan aku rindu semua tentangmu

Ada rindu yang kini menggantung di sukmaku
terpatri hanya pada hatimu
Rinduku padamu mengalahkan gelisah dan gundahku
Aku tak mampu menghapus bayangmu
Tulusmu adalah harmoni hatiku

Kalau saja aku tak pernah mengenalmu
Mungkin aku tak kan pernah tau cantiknya pagi
indahnya senja dan hangatnya mentari



manusia

memang kita semua tak sempurna tapi tak salahkan kita menghampiri kesempurnaan dan jangan lah kita perasan yang kita ni sempurna :') haha.. lupakan benda yang lepas kerana ia menyakitkan , ingatlah benda yang ada di hadapan kita , ingatlah hari yang mendatang kerana ia lebih bermakna.. jangan toleh kebelakang kerana ia akan menusuk dalam hati , pandanglah kehadapan kerana ia akan berbakti.. fikirlah secara terbuka kerana ia akan bantu kita mencapai kejayaan.. jujurlah selagi boleh kerana ia amat di perlukan.. jangan la nangis kerana tiada siapa peduli.. mohonlah doa kerana ia menenangkan..

; apa yang berlaku kita jadikan panduan , setiap apa yang terjadi ada hikmah dan jadikan itu sebagai pengalaman untuk kita dan tidak akan untuk kita ulanginya lagi , kelak..


Sunday, November 18, 2012

ayah mama

ayah mama , mama ayah . haha , ayah ni susah sangat nak tangkap gambar dia XD mama pulak suka bergambar macam anak sulung dia la -_- aku la tu , haha . time ni dekat melaka , ayer keroh . gambar ni awal tahun 2012 hari tu . tapi aku lupa tarikh dia ;D

amoi meyh

hati seorang GAMER

Sebab GAME, saya SINGLE,
Sebab GAME, saya PENDIAM,
Sebab GAME, saya LUPA UNTUK MAKAN & MINUM,
Sebab GAME, saya TIDAK TIDUR,
Tapi,
Sebab GAME, saya tidak pernah RASA SENDIRIAN,
Sebab GAME, saya tau erti KESETIAAN,
Sebab GAME, saya ada banyak KAWAN,
Sebab GAME, saya tau ERTI SEPAKAT,
Sebab GAME, saya CERIA,


Saya SINGLE tapi saya tidak pernah rasa SENDIRIAN dan tahu erti KESETIAAN, saya PENDIAM tapi saya ada banyak KAWAN & tahu ERTI SEPAKAT, kadang kala saya lupa untuk MAKAN & MINUM tapi sy tetap CERIA


lupa

tolong aku , tolong.. sakit tu datang lagi.. tapi sakit ni lain.. lebih perih sebab rasa di dalam, dalam sangat.. kadang-kadang berdarah tapi siapa pun tak tahu.. sebab aku dalam bilik.. tak keluar.. diam seribu patah.. usap muka, sama juga.. kusam ja kenapa ni ? sakit yang telah lama hilang kini sakit tu datang mencari tuan.. ku fikir sakit tu telah pupus tapi Ya Tuhan.. sakit tu datang sebab aku juga.. aku yang salah.. aku hina, aku mencari seorang imam tapi imam tu.. ahh sakitnya ! tolong aku lupakan hal dunia ini.. bagaimana nak capai focus aku kalau sakit yg mcm ni.. haish.. sakit yg tiada ubat yg jual di farmasi atau klinik mahupun hospital.. aku perlu "itu" untuk terus hidup, perlu sangat.. tapi ia mahal dan jauh malah sukar untuk dapatkannya kerana ia berat, bernilai, ramai yang inginkan benda "itu" sukar untuk aku dapatkannya.. Ya Tuhan.. aku nak capai focus aku.. perlukan "itu" benda "itu" , ini semakin tersiksa.. sakit sangat.. aku perlukan "itu" untuk hidup aku..

apa yang aku masih buat di sini ? ouhya lupa , berharap..



masih dan masih berharap

hai , selamat pagi cinta ? hehe tadak cinta kau nye pun.. buat apa tu ? tak bosan ka ? dah makan ? dah mandi ? dah gosot gigi ? *apa aku merepek ni --"

weih , aku bosan la tada apa nak buat.. balik balik mengadap benda tu ja sampai bila nak habis pun tak tahu.. bukan taraf aku :3 aku rendah lagi , err

bulan rindukan bintangg.. bintang kejap berkelip kejap tak.. haishh , macam mana tah.. ia lah.. aku tunggu.. aku tunggu sampai bintang tu jatuh la baru aku dapat capai bintang tu.. huhhh lama gila tu.. takpa lah.. bintang ada orang jaga.. bulan kesepian.. bulan masih berharap yang bintang teman bulan untuk sepanjang detik dia di atas sana.. sebab bintang kan ada banyak di atas sana , tapi bulan ? bulan sesorang.. karma k karma !

arhh , apa yang masih ialah berharap.. sumpah sayang dia.. ;D

Saturday, November 17, 2012

bunga mawar dan bunga kertas

antara bunga mawar dan bunga kertas , kalau di beri plihan yang mana awak pilih ? susah kan sebab kedua-duanya cantik :)

tapi awak kena pilih jugak, untuk masa depan awak. buatlah pilhan yang baik sebab bunga itu yang akan awak tengok setiap hari dan bunga tu yang akan senyumkan awak setiap detik.. bunga mawar dan bunga kertas tu lain tau.. tak sama.. satu berduri dan satu lagi tak.. setiap bunga ada kelebihan dan keburukannya.. tapi yang mana lebih bahagiakan awak ? untuk awak juga kan :D awak beli bunga tu dan awak jaga bunga tu biar bunga tu sentiasa ada dengan awak.. tak boleh la awak pilih kedua-duanya.. sebab.. kesian bunga-bunga tu.. nanti awak nak jaga yang mana ? mana boleh awak bahagi kasih dekat bunga tu.. bunga ni dia perlukan kasih sayang daripada penjaganya.. kalau penjaganya bahagikan kasih sayang macam mana bunga tu nak hidup segar dan terus mekar.. ia akan layu.. awak teliti biar betul.. selidik yang mana awak rasa bagus untuk tanaman awak.. yang sejiwa dengan awak.. yang betul-betul menarik bagi awak.. untuk hari-hari awak yang mendatang nanti.. susah nak pilih lagi ?

pejam mata -_- buat macam yang selalu saya buat.. tarik nafas.. hembus.. buka mata.. muka siapa yang awak nampak dulu ? siapa yang awak fikirkan dulu ? itulah kekasih awak sebenarnya.. saya tak paksa tapi saya masih berharap :)

; jangan anggap semua perkara ni susah untuk kita hadapi sebab kita dikurniakan akal fikiran.. sia-sia lah kalau kita tak gunakan untuk selesaikan masalah.. sebab setiap masalah yang timbul ada jalan untuk keluar..


semangat weih

HAHA , sekali lagi dia buat aku tersenyum . seorang kawan :')

kau jangan jadi bodoh la.. benda tada apa.. buat apa kau nangis ? buat habis airmata ja.. hahahahaha.. dunia berpusing.. kita tak akan mampu lepaskan seorang yang kita betul-betul sayang dan yang sudah lama.. hahahaaha.. sikit-skit nangis sikit-sikit nangis.. lupakan jalah semua tu.. mulakan hidup baru.. nnti kau besar kau jumpa lah orang yang lebih hebat2.. hahaha

itulah yang dia cakap kat aku dan dia ketawakan aku --" kejam punya kawan , kerja nak kata dekat aku ja XD tapi setiap apa yang dia cakap tu mesti akan membangkitkan aku balik :') terima kasih tau weih , tapi jangan buat aku jatuh hati sudah ;) HAHAHAHA . booo main-main ja.. kita focus untuk capai kejayaan eh ^^


cintakan bunga , bunga akan layu , kannnn ~ 

Friday, November 16, 2012

Karma


karma - kita pasti akan mendapat balasan di atas apa yang telah kita buat dekat orang . balasannya sama juga seperti apa yang kita telah buat dekat orang

itu. itu adalah kata-kata seorang kawan aku kepada aku di saat aku lemah terjatuh atas perbuatan sendiri. sungguh dia memahami, sampaikan keluarkan perkataan-perkataan yang membuat airmata ku tersumbat.

HAHA, ketawa lahh, ketawa lahh sebab perbuatan sendiri ! hahahaha. terasa diri ni bodoh la pulak  kenapa kau perlu pilu dengan perbuatan kau sendiri ? mana prinsip kau ? mana janji kau pada diri kau ? mana ? hahaha, jangan buat org lain ketawakan kau lah. cukup lah diri sendiri ketawakan diri sendiri

mana diri kau ? mana orang yang aku kenal dulu ? kau tak macam ni.. kalau kau jatuh kau selalu bangkit sendiri tapi kenapa sekarang kau lemah ? sebab dia ? DIA YANG KAU MAKSUDKAN ! sudah laa, dia dah jauh dari hidup kau.. dia dah kembali pada arah asal dia.. arah yang PERNAH KAU RAMPAS DULU ! takan lah kau tak ingat.. huh, kolotnya kau sanggup musnahkan harapan orang semata-mata nak dapatkan orang yang kau suka. haha ! lepaskan dia sebab dia tak menyayangi kau seperti mana kau *senyum sinis

kata-kata itu...

ia , aku tercari-cari. siapa yang bercakap tu ? hello ? ada siapa-siapa tak ? ternyata tiada siapa dalam bilik yang sepi ini hanyalah aku, netbook, buku (yang sudah menjadi kenangan, sampai sekarang aku takut nak buka) dan gambar aku bersama si dia..

tiba-tiba,

aaaaaaaaaa ! hahaha ! kata hati aku rupanya XD

; akan ku simpan semua kenangan ini dalam sebuah kotak terkunci rapat dan kuncinya akan ku lemparkan ke dalam dirimu.. hanya dirimu yang boleh keluarkan semua kenangan yang telah kita capai selama ini.. dan aku ingin kau tahu, aku kan merinduimu seperti mana Hawa merindui Adam saat mereka terpisah :') aku doakan kau bahagia di samping orang yang kau sayang dan mencapai cita-cita kau itu.. terima kasih buat segala-galanya *ouhya , terima kasih jugak kepada seseorang yang telah sedarkan aku daripada lamunan selamanya.. aku akan ingat karma itu, insyaAllah :)

jom dengar lagu nih ? layan lirik dia :') ouhya jangan lupa tutup lagu dekat atas tu ea ? nanti buka la balik, tau la sedap pun XD




haa , bukak la balik lagu atas tu XD
amoi meyh

bawakan rindu ini untuk dia

bila angin membawa rindu pergi
tiba-tiba saja ada ribut yang memerangkap angin
angin terjerat dan hilang begitu saja
entah la kemana pergi nya
rindu itu terhenti
datang pula si ribut ini berkata
"aku lah hebat , siapa kau si kecil hendak melawan aku"

*terasa

angin muncul dan kemudian
ribut datang kembali menjatuhkan rindu
rindu membawa diri tapi
rindu ada kerja
rindu tak boleh duduk diam-diam
rindu harus selesaikan misi nya

tapi

ribut itu ?
ribut yang sedang mencekak pinggang itu berkata lagi
"kau pergi main jauh-jauh , biar aku hidup dengan tenang"
"aku benci kau selagi kau terus lakukan penghantaran rindu kau tu !"
ribut menyambung
"kalau kau masih degil , aku akan hadap kau dengan permainan hati , biar kau lebih tersiksa"
seraya ribut pun ketawa

rindu menangis semahu-mahu nya
malang nya tangisan itu tidak siapa peduli
malah menjauhkan lagi dirinya dengan org lain
rindu diamkan diri
rindu berserah
rindu pasti akan mencari jalan
tapi dia nak bahagiakan orang tu

jadi

rindu biarkan kerjanya yang satu itu
dan menyambung kerja nya yang lain
untuk menghantar rindunya kepada yg lain

kerana

masih ramai yang menginginkan penghantaran itu
penghantaran itu penting tapi
tiada lagi aku menerima penghantaran itu
kerana penghantaran itu telah beralih arah kepada yang asal :')

; awak telah pergi tanpa membawa kenangan ini , tolong la bawa kenangan ni sekali sebab saya tak nak bersedih kerana orang macam awak ni lagipun awak ni *something missing here* :)


Thursday, November 15, 2012

cinta ter"agung"

maafkan aku
sekiranya tak termampu
untuk mencurahkan semua
isi hatiku

ternyata tak terkata rinduku padamu

ku takkan bisa menjadi
lebih dari apa yang sedaya
namun ku tetap berjanji
akan masih mencoba

untuk memujuk hatimu
mencintai aku kerna semua yang ada
hanyalah untukmu

sejenis perasaan ku abaikan
membawa sejuta harapan
menagih cinta teragung darimu

hipokrit

orang yang kurang pengetahuan mestilah dia akan cari orang yang berpengetahuan ,  tak kan lah dia nak cari orang yang lebih rendah daripada dia :')

Jangan Sakiti Aku

k , aku tersentuh sikit dengan lirik lagu ni :|





Wednesday, November 14, 2012

swag swag ~

kejujuran itu selalunya datang dari hati yang ikhlas dan penipuan pulak selalunya datang dari hati yang busukk


bukan mudah

secebis kasih membuat kita sayang , secubit mesra menumbuhkan rasa cinta , secangkir janji membuatkan kita percaya , sedikit dusta membuat kita terluka , namun secalit ukhuwah selamanya akan terasa

aku cinta kau dan dia ?

Hancur hatiku, mengenang dikau

Menjadi keping-keping, setelah kau pergi
Tinggalkan kasih sayang,
yang pernah singgah, antara kita
Masihkah ada, sayang itu

Memang salahku, yang tak pernah bisa
Meninggalkan dirinya, tuk bersama kamu
Walau tuk terus bersama,
kan ada hati, yang kan terluka
Dan ku tahu, kau tak mau

Sekali lagi maafkanlah,
karena aku, cinta kau dan dia
Maafkanlah, ku tak bisa,
tinggalkan dirinya

Mungkin tak mungkin, tuk terus bersama
Jalani semua cinta, yang telah dijalani
Tapi bila itu yang,
kau pikir yang terbaik untukmu
Bahagiaku, untuk dirimu

Simpan sisa-sisa, cerita cinta berdua
Walau tak tersisa, cerita cinta berdua

Still I have, in my eyes
Still I have forever

Still love her, in my mind

larian terhebat

lari daripada masalah bukan jalan penyelesaainnya ! buat semua orang sakit , itu yang awak mahukan ? bincang cara elok . saya tak kisah pun awak nak pergi , pergi jalah sebab saya memang tak pedulikan awak pun :') awak diam , saya diam . pergi lah awak pergi jangan kembali ..

; sepi di hati hanya Tuhan mengerti



sepi peneman sejati

dimana dirimu
ke mana dirimu
kau tinggalkan aku
tanpa khabar
diam menyepi

masih menyepi
dimana dirimu !
mengapa begini
caranya seperti ...
arghh !

pisau yang masih di tangan
akan ku coretkan di hati
biar ia luka dengan angkara sendiri
bukan orang lain  !

jangan biarkan aku mengambil benda haram itu lagi
arh , siapa peduli
tiada kisah manusia sekeliling ini

biar buah fikiran rosak sekali pun
hahhahhaha , diriku bahagia kini !
tanpa manusia yang bertalamkan dua muka itu ?

tak akan ku tangisi ia , yakah ?
mampukah ? siapa kan peduli hati kian meyepi :')

Saturday, November 10, 2012

tak sempat dah

awan yang biru di langit
kadng kala ada mendungnya
kadang kala ada hujannya
kadang kala ada cerahnya
seperti hidup kita

kedinginan malam menusuk tubuh
terasa kosang
serabut fikirkan itu
seandainya kamu bisa mengerti

tarik nafas cepat !
lepaskan ~
kenapa tak boleh
nafas ku , ia tersekat
itu adalah nafas terakhir


; Salam sayang


tak tentu arah

tarik nafas dan hembuskan , huhh ~
tangan menggeletar la pulak
fikiran melayang , otak kemana
jantung apa tah lagi dup dap dup dap
macam nak tercabut keluar pun ada

sejak dua tiga hari ni la
haish apa nak jadi ni 
kalau tak sayang cakap ok
jangan simpan sebab itu menyakitkan , ouch !

hm , ada call ? taknak angkat lah
ehh eh mesej , abaikan ja lah
diri ku di alam sendiri
dengan itu menyakitkan hati seseorang tau tak !!

jangan ego , please ..
dengan ini kita kena bersiap sedia untuk kemungkinan bahawa orang yang kita sayang akan tinggalkan kita dengan begitu saja ~ ohjeng

; ehh eh , saya tak cakap apa-apa pun ? awak yang fikir lain :') mungkin awak faham sebab saya tak boleh baca fikiran awak . mohon sangat . dah tak tentu arah dah ni



ku rindu

14 hari ku mencari dirimu

Untuk menanyakan dimanakah dirimu
14 hari ku datangi rumahmu
Agar engkau tahu tertatihku menunggumu

Aku rindu sama kamu
Apa kamu sudah tidak sayang aku

kamu pacar terbaikku
Walau hanya sekejap di hatiku

Mengapa hanya sekejap saja
Ku merasakan indahnya dengan dirimu
Mengapa hanya untaian kata
Ku rasa tiada sempurna cerita cinta kita

; Maafkanlah aku lari dari kenyataan bukan karena aku tak punyai rasa sayang
Maafkanlah aku mencoba tuk berlari karena satu hari engkau pasti kan mengerti

Wednesday, November 7, 2012

bilik No.27

Seorang lelaki menelefon sebuah rumah sakit jiwa dan menanyakan kepada penyambut tetamu apakah bilik no. 27 ada pesakitnya. Penyambut tetamu tersebut lalu memeriksa bilik tersebut, dan segera kembali menyambung panggilan telefon dan memberitahu lelaki tersebut bahawa bilik no. 27 itu kosong. “Bagus sekali!” kata lelaki tersebut. “Ini bererti aku sudah betul-betul berhasil melarikan diri!”

Tuesday, November 6, 2012

burung

Terbang bebas
Mulut masih berbunyi
Kibarkan sayap tanpa hala tuju
Indahnya cipta-Nya

Hidup di setiap sudut
Comel bentuknya
Dengan kaki yang kecil molek

Tanpa kongkongan sesiapa
Ia bebas
Bebas lakukan apa saja
Bebas bersuara
Tanpa di pedulikan oleh sesiapa

Memang itu yang ingin ku miliki

Burung ?
Ya burung !
Kenapa ?
Kerana burung adalah asset yang bebas :’)



Walau masih kecil ia bebas terbang , tiba masanya ia pulang ke sarang dengan sendirinya :’)


biarlah hati berbicara

Biarlah hati berbicara

Nak sahaja aku marah , tapi aku tak boleh
Nak sahaja aku merajuk , tapi aku tak mampu
Sebab apa ? sebab dia tak pernah pun buat salah dekat aku

Ya , Tuhan . jika benar dia jodoh ku . biarlah kami berlawan demi jodoh ini *kata dia dulu dan aku kini J

Dia sering memberikan alasan yang kukuh atas apa yg dia buat .
Itu yang membuat ku tak termampu untuk melawan
Terduduk tanpa mampu bicara sepatah pun
Hanya hati yang ligat berbicara mentafsir apa yang ada

Adakah orang seperti dia ? mampu kah aku hidup tanpa dia ?
Memang , memang dia bukan oxygen aku untuk aku bernafas
Tapi dia ialah seorang yang ku kasihi selepas Tuhan ku , Rasul-2 ku , Nabi-2 ku , ibu dan ayah ku
Dia ialah cinta ku di dunia ini

Mampukah ? baru kena tinggal sehari dah bisingg macam panda cari anak dia -..-

; Seluas langit di atas tak seluas cinta ku ini
Sedalam laut lautan tak sedalam cinta ku ini
Mengalir di dalam darah
Cinta ku untuk mu

Tuesday, October 30, 2012

sakit hati betul

Girl: Awak merokok..??
Boy: Merokok.. Knape..??
Girl: Sehari brape kotak awak hisap..??
Boy: 3 kotak..
Girl: Harga sekotak brape..??
Boy: RM12...
Girl: Brape tahun da awak hisap rokok..??
Boy: 15
Girl: Cube awak kira.. Sehari 3 kotak da RM36.. sebulan jadi RM1080... setahun da RM12,960.. kena 15 tahun da boleh kua Ferrari sebijik....!!
Boy: Hmm.. Awak hisap rokok..??
Girl: Tak..
Boy: Tunjukkan kat saye.. Mane Ferrari awak..!!?

-..-"

aku yang salah ?

Hati kecil ku menjerit
Memberitahu bahwa
Diriku ini terlalu kejam

Sanggup aku melihat kaum ku sendiri menderita
Sedangkan itu semua salah ku
Tapi itulah cinta

Ya Tuhan , ampunkanku
Ku yang bersalah namun
Aku tak mampu lepaskan si dia
Jantung hatiku

Aku buntu
Memang tak kan mudah utk aku
Namun dia lebih tersiksa hingga dia menarik diri
Apa boleh buat ?
Ku bersalah , ku tahu
Apa yang boleh aku buat ?

; teruskan lakonan ku , senyum J


Monday, October 29, 2012

deadlocked

banyak yang bermain di fikiran ku tapi tidak dapat ku ungkap satu persatu , hanya kesesalan , kemarahan pada diri sendiri . tidak dapat ku ungkapkan perasaan bersalah ku pada dia . Tuhan kuatkan hamba-Mu ini .. bagaimana caranya untuk ku ungkapkan rasa bersalah ku padanya namun tidak mampu ku melepaskan jantung hatiku . tak sanggup ku korbankan jiwa raga ku . itu nyawa ku *tiada noktah atau titik penghujungnya ~

cerita budak-budak

ada dua titis air mata mengalir di sebuah sungai
satu titis air mata tu menyapa air mata yang satu lagi tu
"Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya"
"siapa pula kamu?"
jawap titis air mata kedua itu
"Saya air mata seorang lelaki yang menyesal kerana membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu saja"


kawan tapi lawan


aku memang akan simpan masalah aku so aku akan menjadi seorang yang pendiam untuk buat semua orang berhenti bercakap tentang aku :) biar aku teruk di mata orang lain tapi tak di hadapan ibu dan ayah aku dan dia :) orang yang sayang aku boleh terima aku seadanya

; orang yang sayang kita tak akan kutuk kita dari belakang , WALAUPUN KAWAN KITA SENDIRI


bukan niatku tapi itulah hakikatnya

hanya Tuhan yang tahu apa yang ku rasakan sekarang :') bukan niatku tapi itulah hakikatnya , maafkan diri ini  . Dalam hidup ,terkadang kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan . Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan , akhirnya kita tahu bahwa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia . bukan niatku tapi itulah hakikatnya , tolongg lah maafkan diri ini ..


for a while ~

Saat kita mengutuk orang akan ada orang lain yang akan mengutuk kita :)


; hentikanlah perbuatan anda terhadap saya kalau anda rasa saya ini adalah kawan anda , tolonglah jangan hipokrit :')


Thursday, October 25, 2012

miliki hati mu

aku izinkan hati ini di lukai
aku izinkan hati ini di selubungi perasaan cemburu
aku izinkan hati ini menagih kasih daripada mu
aku izinkan hati ini menderita merindui mu

selagi rasa sayang dan cinta hidup di hati ku
selagi itu aku akan terus memahat nama mu di hati ku

walaupun aku menagih kasih mu
izinkan aku terus mencintai mu
andai diri mu tahu perasaan sayang itu ada dalam diri ku
datang , jemput dan pimpinlah tangan ku
menuju dan mencari kebahagiaan bersama

andai diri mu sedar perasaan cemburu menguasai diri ku
akan ku diam kan diri biar diri mu mengetahuinya sendiri
akan ku tunggu mu hingga hujung nyawa ku
sempat atau tidak diri mu ketahui
bahawa diri ku mencintaimu sepenuh hati ku

biarkan
biarkan dunia ini melalaikan kata hati ku itu
tapi
di syurga kelak akan terburai jua kata hati ku itu
AKU AMAT MENCINTAIMU
hingga akhir nafas ku , kan ku tunggu mu sayang :)

Wednesday, October 24, 2012

cukup lama

Perasaan cinta itu dimulai dari mata , sedangkan rasa suka dimulai dari telinga . jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang itu , cukup dengan menutup telinga . tapi apabila kamu cuba menutup mata mu daripada orang yang kamu cintai , cinta itu akan berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal di hatimu dalam jarak waktu yang cukup lama

Monday, October 22, 2012

laman web XD


siapa pernah dengar ni ?

Dengar sini , jangan bagitau isteri , girlfriend , adik , kakak , ibu mertua tentang laman web zalora.com.my . Tau tak , portal online shopping untuk baju dan kasut yg besar gila tu ? Kasut , baju , beg . Beratus jenama , beribu gaya . Dan yg paling gila lagi , penghantaran dan pemulangan ke seluruh negara adalah percuma ! Ting-Tong - Aaaaaaaaaaaaaa. Aaaaaaaaaaa. Aaaaooooooo

; tipu lah tak pernah dengar ;D

possible or impossible

apa yang tak mustahil dalam dunia ni ? kita kena harungi nya dengan perlahan-lahan dan cermat agar semuanya selamat dan tiada yang musnah :')

Sunday, October 21, 2012

saya pintar lah

Saya tak pintar dalam [ENGLISH] tapi saya boleh menyebut [I LOVE YOU]. Saya tak pintar dalam [GEOGRAFI] tapi saya tahu kamu ada di [HATI] saya. Saya tak pintar dalam [SEJARAH] tapi saya [INGAT PERTAMA KALI] saya kenal awak. Saya tak pandai dalam [KIMIA] tapi saya boleh tahu [TINDAK BALAS] saya bila kamu senyum. Saya [TIDAK HEBAT] dalam semua subjek tapi saya boleh bagitahu kamu yang saya hebat dalam semua [SUBJEK] jika TOPIKnya adalah KAMU. ♥

happiness

Semua orang kalau dah bercinta mereka pasti perlukan kebahagiaan . Dan bukannya kekecewaan yang mereka diharapkan .

Saturday, October 20, 2012

tak selalu



kadang kala kita memilih keputusan untuk tinggalkan seseorang , bukan kerana kita sudah berhenti mencintai dia , tapi kerana kita tak lagi rasa di hargai :)

Thursday, October 18, 2012

bungaa itu ?

ibarat sekuntum mawar merah dipupuk embun pagi lalu disinari suria indah bak pelangi , begitulah jiwa murni seseorang manusia :')


segalanya bakal menghantui aku

; Di saat aku menulis ini percayalah airmata yang keluar ini bagaikan hilang nya kepercayaan ku pada mu :’)


Waktu terasa semakin berlalu
Tinggalkan semua cerita tentang kita
Akan tiada lagi kini tawa mu L
Untuk hapuskan rasa sepi di hatiku

Tak pernahkah kau sedari AKU LAH yang kau SAKITI !
Engkau pergi dengan janji mu yang telah kau ingkari
Oh Tuhan , tolonglah aku hapuskan rasa cintaku pada nya
Aku ingin hidup bahagia walau tak bersama dia

Ada cerita tentang aku dan dia
Dan kita bersama saat dulu kala
Ada cerita tentang masa yang indah
Saat kita berduka saat kita tertawa

Teringat di saat kita tertawa bersama
Ceritakan semua tentang kita :’)
Memang tak kan mudah bagi ku untuk lupakan segalanya
Aku pergi untuk “dia” ~

Aku bagai laut tak bertepi dan tak berkarang
Aku bagai bintang yang tak di temani malam

Teringat janji lama mu kepadaku
Teringat aku teringat
Teringat saat kau masih ada di sisi
Temani ku di sepanjang hari ku

Inilah akhir cintaku , inilah akhir kisah ku J
Setelah kau jauh tinggalkan ku
Tak bisa aku melupakan mu
Tak bisa aku tanpa mu , tak pernah ku rela kau tinggalkan aku

Ku tak percaya kau membahagi cinta L
Tahukah engkau betapa sakitnya kau membahagi cinta kerna “dia”

Tak pernah ku cuba melupakanmu
Mengapa kau buat hati ku luka ?
Sekian lama aku menunggu
Kasih ? di mana hati mu ?

Ku berserah kepada Ilahi
Ku terima dengan dengan rela hati
Ku berdoa agar kau bahagia
Aku redha tanpa rasa hiba
Meneruskan hidup , jalan nan berliku

Kini segalanya telah berakhir ~
Aku berharap agar kau terima dengan ikhlas hati
Agar kau dapat maafkan diriku
Aku ucapkan SELAMAT TINGGAL oh kasih J


; 11.47pm – Wednesday – 17/10/2012 J