Click here for Myspace Layouts

Pages

Sunday, April 24, 2011

jika aku mati



andai esok nafas aku terhenti
engatilah detik terakhir diri ini ..

andai esok nadiku mati
maafkanlah kesalahan diri ini ..

hanya satu perlu kau tahu
aku bahagia mengenalimu ..

Friday, April 22, 2011

ku menunggu mu

ku menunggu, ku menunggu kau putus dengan kekasihmu tak akan ku ganggu kau dengan kekasihmu ku kan selalu di sini untuk menunggumu cinta itu ku berharap kau kelak kan cintai aku saat kau telah tak bersama kekasihmu ku lakukan semua agar kau cintaiku haruskah ku bilang cinta hati senang namun bimbang ada cemburu juga rinduku tetap menunggu dan kau sudah ada yang punyaku tetap menunggu datang padaku, ku tahu kelak kau kan datang kepada ku saat kau sadar betapa ku cintaimu ku akan selalu setia tuk menunggumu

Wednesday, April 20, 2011

lawak kurang sopan =D

Ada dua orang gadis yang cantik. Salah satu dari mereka cara berfikirnya Matematik (M) dan yang satu lagi cara berfikirnya menggunakan Logik(L). Mereka berdua berjalan pulang melalui jalan yang gelap, dan jarak rumah mereka masih agak jauh. Setelah beberapa lama mereka berjalan, tiba-tibamereka perasan ada seseorang sedang mengekori mereka...

M : Awak perasan tak ada seorang lelaki yang sedang berjalan mengikuti kita kira-kira sejak tiga puluh lapan minit yang lalu? Aku kuatir dia bermaksud jahat.

L : Itu hal yang Logik. Aku rasa dia nak merogol kita la.

M : Alamak, dengan kecepatan berjalan kita seperti ini, dalam waktu 15 minit dia akan berjaya tangkap kita. Adoh hai, apa yang harus kita buat?.

L : Hanya ada 1 cara logik yg harus kita lakukan, iaitu berjalan lebih cepat.

M : Itu tidak banyak membantu laa, macammana ni.

L : Tentulah tidak membantu, Logiknya kalau kita berjalan lebih cepat dia juga akan berjalan lebih cepat.

M : Jadi, apa yang harus kita lakukan? Dengan kecepatan kita seperti ini dia akan berhasil menangkap kita dalam waktu dua minit setengah je lagi...

L : Hanya ada satu langkah Logik yang harus kita lakukan.. Engkau ikut jalan kiri dan aku ikut jalan kanan.Setelah kedua gadis itu berpisah.. Ternyata lelaki tadi mengikut langkah si gadis yang menggunakan logikal (L). Gadis matematik (M) tiba dirumah lebih dulu dan dia kuatir akan keselamatan kawannya.Tidak berapa lama Gadis Logik (L) datang.

M : Oh Syukur ya Allaaaaah.. Kawan aku tiba dengan selamat, Eh macamana cerita engkau kena ikut oleh lelaki tadi?

L : Yelah, Setelah kita berpisah dia terus mengikuti aku.

M : Ya.. ya.. Tetapi apa yang terjadi kemudian dengan engkau?

L : Sesuai dengan logik aku, teruslah aku lari sekuat hati dan lelaki itupun lari sekuat tenaga jugak.

M : Dan... dan..

L : Sesuai dengan logik, dia berjaya mendekati aku ditempat yang gelap...

M : Jadik.. Apa yang engkau lakukan?

L : Hanya ada satu logik yang dapat aku lakukan, iaitu mengangkat kain aku tinggi-tinggi sampai nampak seluar dalam.

M : Alamak... jadik apa yang dilakukan lelaki tadi?

L : Sesuai dengan logik... Dia bukak tali pinggang, bukak zip dan londehkan seluarnya...

M : Alamak... jadi apa yang berlaku?

L : Logik bukan, kalau gadis yang mengangkat kainnya larinya lebih cepat dari pada lelaki yang berlari sambil seluarnya terlondeh, langkah aku besar, tapi dia macam orang yang masuk pertandingan lari dalam guni... So akhirnya aku terlepas dari lelaki itu.

M: Ha ha ha ha Memang logik.

Saturday, April 16, 2011

setelah dia memiliki aku


mereka lihat aku sering tersenyum.. sering gembira tiada luka.. tapi hati ku... hancur keretakan bagai panah api.. bagai purnama terang membakar.. setelah dia memiliki aku.. tiada janji di kotakan.. seperti yang sering di ungkapkan di bibir manis nyaa.. Zahirnya nampak berkembangan.. Akar tak jejak di dasaran.. Terluka kerana cintanya itu.. dia pergi meninggalkan aku kerana jelmaan itu.. datang meyenang cinta.. Meragut menggoda.. Membenam binasa cinta.. Aku di genggamannya perlahan perlahan dia lepaskan.. Kerna memburu jelmaannya.. Yang menjanjikan rembulan keribaan.. dia kehancuran dia keresahan.. aku tidak mampu membencinya biarpun cuba aku lepaskan dia.. Tapi rantai dia mengunci aku.. Di kota cinta jelmaannya.. aku tidak rela dibinasakan bersama cinta nya itu ..

Wednesday, April 13, 2011

cikgu cakap ..









cikgu ajar RINDU tu kata kerja , AWAK tu kata nama .
bila cikgu tya RINDU AWAK tu kata apa ?
saya cakap lah RINDU AWAK tuu kata hati saya ♥♥♥






Monday, April 4, 2011

Jangan Pernah Berubah by ST12



Biarkan waktu teruslah berputar

Mencintai kamu penuh rasa sabar

Meski sakit hati ini kau tinggalkan

Ku ikhlas ‘tuk bertahan


Cintaku padamu begitu besar

Namun kau tak pernah bisa merasakan

Malah kini kau ucapkan selamat tinggal

Membuat keresahan


Reff:[*] Meninggalkanku tanpa perasaan

Hingga ku jatuhkan airmata

Kekecewaan ku sungguh tak berarah

Biarkan ku harus bertahan


[**]

Jangan pernah kau coba untuk berubah

Tak relakan yang indah hilanglah sudah

Jangan pernah kau coba untuk berubah

Tak relakan yang indah hilanglah sudah


Back to Reff:[*] , [**]

Jangan pernah kau coba untuk berubahKu relakan yang indah dalam hatinya