Click here for Myspace Layouts

Pages

Saturday, October 15, 2011

kesengalan seorang anakk

anak : mak apa dlam perut mak tuu ?
mak : adik kau lah .
anak : mak benci adik kea ?
mak : mak tak penah benci anak anak mak
anak : dah tuu , nape mak makan adik .?
mak : kalau mak tampar kau jangan tnya nape ==`

Monday, October 10, 2011

at bandar tua :)

HAHAH .. actualy dekat old town .. haha .. bandar tua
pun boleh .. janji same meaning . hew


that my father


my brother , mom n ME ;)


mama aku posing pulak


white coffee <3

seoul garden , korea !



haaha .. saya pergi makan dekat seoul garden dengan family . best .. sedapp , tmpat dia pun cantik sesuai untuk famly or untuk bissnesman kah .. haha . viva la vida . haha . nak tgok gambar ? taknak main jauh-jauh


that my mom and dad

mummy :*


Saturday, October 1, 2011

Cara Pakai Shawl 2 Warna-YanMiya.wmv



that's my english teacher at school . haha .. my insprte too ;DD
cegu yan miya . ILY .!
dya cumei kan .. haha

"Moves Like Jagger" (feat. Christina Aguilera)

Oh, yeah
Oh

[Verse 1:]
Just shoot for the stars
If it feels right
And aim for my heart
If you feel like
And take me away and make it OK
I swear I'll behave

You wanted control
So we waited
I put on a show
Now I'm naked
You say I'm a kid
My ego is big
I don't give a shit
And it goes like this

[Chorus:]
Take me by the tongue
And I'll know you
Kiss me 'til you're drunk
And I'll show you

All the moves like Jagger
I've got the moves like Jagger
I've got the moves like Jagger

I don't need to try to control you
Look into my eyes and I'll own you

With the moves like Jagger
I've got the moves like Jagger
I've got the moves like Jagger

[Verse 2:]
Baby it's hard
When you feel like you're broken and scarred
Nothing feels right
But when you're with me
I make you believe
That I've got the key

So get in the car
We can ride it
Wherever you want
Get excited
And you want to steer
But I'm shifting gears
I'll take it from here
And it goes like this

[Chorus:]
Take me by the tongue
And I'll know you
Kiss me 'til you're drunk
And I'll show you

All the moves like Jagger
I've got the moves like Jagger
I've got the moves like Jagger

I don't need to try to control you
Look into my eyes and I'll own you

With the moves like Jagger
I've got the moves like Jagger (Yeah)
I've got the moves like Jagger

[Bridge:]
You want to know how to make me smile
Take control, own me just for the night
But if I share my secret
You're gonna have to keep it
Nobody else can see this

So watch and learn
I won't show you twice
Head to toe, oh baby, rub me right
But if I share my secret
You're gonna have to keep it
Nobody else can see this

And it goes like this

[Chorus:]
Take me by the tongue (Take me by the tongoe)
And I'll know you
Kiss me 'til you're drunk
And I'll show you

All the moves like Jagger
I've got the moves like Jagger
I've got the moves like Jagger

I don't need to try to control you
Look into my eyes and I'll own you

With the moves like Jagger
I've got the moves like Jagger
I've got the moves like Jagger

Kisah Dongeng - Stacy




Kisah Dongeng - Stacy

Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja


Thursday, September 15, 2011

heart pain

it hurt my heart when we curse behind us! If you feel like not satisfied is the front talk! This is not, say exhausted near all friends . disadvantages right , I do .. arghh ! tekanan aku . dah la nak PMR kan .. dia buat prgai pulak .. jenis kwan did not please the sole ni payah la kan .. weih , pada lah .. smpai semua kwan2 awak tak puas hati .. for MISS PERFERT .. Never F O O L yourself lah . no one was likes you right lahh !

Saturday, September 3, 2011

eid 2011


mammy && mammy ton


iera , mammy , ieka

me ajew

4 sibling for ever
ayu , ieka , amoi , iera


me && ieka ajew

Friday, August 19, 2011

istikharah cinta sigma

Bersaksi cinta diatas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman dimalam sunyi penuh do'a
Sebut nama Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman
Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjukmu
satu nama teman setia
Naluriku berkata
Dipenantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu

Saturday, July 23, 2011

Kisah seorg gf pujuk bf dya

ni kisah sorang cik awek yang menulis surat untuk encik bf kesayangan yang mula sedar betapa pentingnya encik bf kesayangan dia tu. Sebelum ni dia tak pernah amik endah pun pasal encik bf. Apa yang encik bf buat, semuanya tak kena. Kesian encik bf. Tapi sejak akhir2 ni, cik awek mula sedar yg encik bf dia tak sama macam lelaki-lelaki lain..



ke hadapan awak, bf ku yang tercinta..

saya tau, saya silap. Saya layan awak teruk. Merajuk tak tentu pasal. Kesian awak kan.. sekarang ni, awak pulak merajuk. Then, baru la saya sedar, awak buat semua tu ada sebab..

1- Bila saya merajuk, awak tak pernah pujuk. Saya geram sebab awak biarkan saya macam tu je. Huhh. Tak romantic langsung awak ni. Akhirnya saya sedar, awak tak pujuk saya sebab awak nak saya redakan marah saya dulu. Awak takut kalau awak pujuk saya awal-awal, nanti saya marah awak pulak. Tak pasal2 je ada pinggan mangkuk kena baling. Hee.. terima kasih awak..

2- Awak selalu tanya saya, “awak sayang saya tak?” huhh. Bosan la soalan tu. Hari-hari awak tanya. Lain la kalau awak tanya, “awak, nak pergi paris tak?” takde la bosan.. tapi saya tau, awak tanya macam tu sebab awak nak saya ingat sebab saya dah ada awak. Terima kasih awak..

3- Awak.. saya jeles bila awak cerita pasal perempuan lain kat saya.. ish, tapi awak tak pernah nak amik tau kan betapa geram dan bengang nye saya kat awak bila awak cakap pasal kawan awak yang ‘cun’ tu. Tapi akhirnya saya tau.. awak selalu cerita pasal saya kat diorang kan? Terima kasih awak..

4- Saya ajak awak keluar makan. Tapi awak selalu mengelak. Geram betul saya kat awak. Kalau saya ajak keluar makan, awak tolak. Kalau member2 awak ajak, awak boleh pulak keluar dengan diorang. Huhh. Tapi saya tau, awak tak nak membazir. Yelaa, tiap kali keluar makan, saya order banyak, tapi saya makan tak habis pun. Awak jugak yang habiskan makanan saya tu kan. Terima kasih awak..

5- Saya mintak kat awak macam-macam. Beli kasut, beli baju, beli cincin. Tapi awak tak nak pun belikan untuk saya. Kedekut taik hidung masing betul dia ni. Jeles tengok kawan saya bila bf dia belikan macam-macam untuk dia. Tapi saya tau, awak tak nak belikan macam-macam untuk saya sebab awak tak nak bazirkan duit awak kat situ, sebab awak nak simpan duit untuk kita kahwin nanti. Terima kasih awak..

6- Awak selalu tak reply msg saya. Busy sangat ke? Sampai msg gf sendiri awak liat sangat nak reply. Eiii.. nyesal je rasa dapat bf yang macam ni. Hari-hari awak buat macam tu. Lepas 2 jam, baru nak reply. bila saya online, bukak facebook, saya tengok awak boleh pulak online. Busy ke tu? Tapi saya tau, awak buat macam tu sebab awak tak nak saya buang masa bila tengah study. Focus kan? Terima kasih awak..

7- Awak, bila saya sedih, awak tak pernah nak dengar masalah saya kan. Awak biarkan saya sorang-sorang. Sedihnya hati saya. Sampai hati awak buat saya macam ni. Huhh. Bertambah lagi rasa sedih saya. Tapi saya tau, salah saya jugak.. mana la awak nak tau saya sedih ke tak. Bila happy saya cari orang lain. Terima kasih awak..

8- Bila saya try masak untuk awak, awak kata saya masak tak sedap. Ciss! Penat je saya masak ayam masak merah kesukaan awak tu. Awak bukan nak appreciate, kutuk saya lagi adalah. Sampaikan awak cakap, “kalau lauk simple macam ni pun awak tak reti masak, apa lagi lauk-lauk yang lain.” Huhh. Best betul awak perli saya. Tapi saya tau, awak sengaja cakap macam tu, sebab awak nak saya belajar masak mulai sekarang. Nanti takde la mak awak cakap macam awak cakap tu kan. Terima kasih awak..

9- Bila saya bagi nasihat kat awak, awak sikit pun tak nak dengar. Awak cakap, “ saya bukan budak-budak lagi laa.” Tapi, bila awak membebel-bebel kat saya tu takpe pulak. Haishh. Susah nak faham awak ni.. nanti kalau saya tak nasihatkan, awak kata saya tak amik berat pasal awak pulak. Tapi saya tau, awak buat macam tu sebab awak tak nak saya risau sangat pasal awak. Terima kasih awak..

10- Err.. banyak sangat dah ni. Saja tambah no 10. Haa.. terima kasih awak..


Awak, terima kasih untuk semuanya. Saya tau, saya yang tak faham awak selama ni. Saya asyik marah-marah sampai tak tau nak jaga hati awak. Saya selalu je kutuk awak belakang-belakang. Hishh. Mintak maaf la ye. Awak kena faham saya ni perempuan. Jadi bab-bab kutuk mengutuk ni memang hebat la kalau ada yang tak puas dalam hati ni.

Awak, terima kasih. Mintak maaf la. Saya tak seromantik awak nak tulis ayat-ayat jiwang ni. Saya tau, saya tak pandai berpuitis, tapi kalau dah sampai saya tulis surat untuk awak ni dah kira ‘sweet’ jugak kan? Hee..

Awak, terima kasih sekali lagi. Dah2, senyum sikit. Tak mau merajuk dah.. saya janji tak buat lagi. Hee..kita pergi makan sama eh, kali ni saya janji saya habiskan semua makanan.. Janji !!



Yang menyayangi,
Sayang

Friday, July 22, 2011

jalanjalan pulau sayak pantai merdeka

jalanjalan happy family . haha . sja ja ann na lepas an tensyenn . jalanjalan at pulau sayak && pntai merdeka .. haha . di sblek snyuman tuu ada terselit kasih dan sygg kami sekeluargaa ♥♥♥






Sunday, July 17, 2011

kami kawan :)



aku && nani


smgat smk che tom . hoho~


aku , mamatun &&deah
akai na tnjuk TESCO ! haha

aku !! jgn lupa jam g-shock aku . hahakz !

Saturday, July 2, 2011

pulang lha~

hoho~

Buka lah mata dan lihat dihadapan mu
Aku berdiri tegak tapi kau tak Nampak
Hodohkah aku? sering kau campak saja
Banyak yang dah ada yang aku tak ada
Mungkinkah aku yang tidak sekaya
Mungkinkah aku yang tidak bergaya
Haruskah aku yang tetap menanti kamu
Berikan jawapan
Chorus
Pulanglah sebelumku run away
Aku menanti kamu everyday
Aku menunggu dari Monday Tuesday Wednesday Thursday
Tak ingin tak perlu
Pulanglah sebelumku run away
Aku menanti kamu everyday
Aku menunggu dari Monday Tuesday Wednesday Thursday
Tak ingin tak perlu aku damping
owh Huuuuuu 2x
Aku berjalan di kota kuala lumpur
Semuanya Nampak berbeza tapi ku sama
Mungkinkah aku yang tidak sekaya
Mungkinkah aku yang tidak bergaya
Haruskah aku yang tetap menanti kamu
Berikan jawapan
Chorus Pulanglah sebelumku run away
Aku menanti kamu everyday
Aku menunggu dari Monday Tuesday Wednesday Thursday
Tak ingin tak perlu
Pulanglah sebelumku run away
Aku menanti kamu everyday
Aku menunggu dari Monday Tuesday Wednesday Thursday
Tak ingin tak perlu aku damping owh

Wednesday, June 22, 2011

jangan menyerah !!

jangan menyerah .. bila aku dgar lgu tu .. hati jadi tenang time nak hadapi msalah .. lirik lagu tu sgat mendalam bgi aku .. bila aku sdih aku dgar , bila aku ada msalah aku dgar lgu tuh .. nnti msti hati aku jdi tenangg .. dia mencritakan tentang kehidupan kita . kita smua msti penah di uji oleh Tuhan .. dengan ujian yg berat yg tak mmpu kita hadapi kan , kita rsa mcm bunuh diri , kita rsa mcm tak senang duduk . kita rasa tak ptut kita di dunia .. tpi kita kena tempuhi jgak hidupan kita mcm org lain .. kita hnya manusia yg hnya patuh pada mrintah Tuhan ... dunia hnya lah tmpat kita mnjalani hidup yg smentara yg penuh dugaan .. yg tk dpat kita sndiri duga msalah tu akan datang dekat kita mskipun hnya skelip mata .. tak ada mnusia yg hidup nya perfect tak ada mnusia hidupnya senang .. kita msti tempuh khidupan kita juga .. kita msti smpai . jgn putus asa .. .. bila dga lagu tu hati aku akan pulih balik ..

nak tgok lirik dia tak ? nah hanyati tau :)

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi

kita pasti pernah
dapatkan cobaan yang berat
seakan hidup ini
tak ada artinya lagi
reff1:
syukuri apa yang ada
hidup adalah anugerah
tetap jalani hidup ini
melakukan yang terbaik
tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi
repeat reff1
reff2:
Tuhan pasti kan menunjukkan
kebesaran dan kuasanya
bagi hambanya yang sabar
dan tak kenal putus asa
repeat reff1
repeat reff2

Monday, June 13, 2011

sinambungan cinta mu


Aku bukan sinambungan kasihmu untuk engkau memenuhi rasa Atau untuk melindungi kecewa . Setelah gagal bercinta . Aku bukan sinambungan rindumu . Menemani kesepianmu itu . Dan sebagaimana aku tahu . Kau tulis dalam buku harianmu . Sanggup kau memperdayakanku Sanggup kau membohongi dirimu Kau anggap cinta satu cerpen . Dengan pena engkau bermain Kau pandai berpura Hingga akhirnya aku terpedaya Menjadi mangsa . Jangan ku dijadikan bahan sinambunganmu Hanya untuk mengisi ruang hidupmu Sebagai watak babak cintamu Janganlah semuanya kau jadikan cerita hingga akhirnya Disuatu hari nanti pasti sinambunganmu . Akan terputus jua buat selamanya ..

Friday, June 10, 2011

dy milikku





Dia untukku Bukan untukmu Dia milikku Bukan milikmu Pergilah kamu Jangan kau ganggu Biarkan aku Mendekatinya Kamu Tak akan mungkin Mendapatkannya Karena dia Berikan aku Pertanda cinta Janganlah kamu banyak bermimpi...ohh Dia Untuk aku Bukankah belum pasti Kamu juga kan jadi Dengan dirinya Dia yang menentukan Apa yang kan terjadi Tak usah mengaturku

Thursday, June 9, 2011

org bilang

kamu bilang padaku bahwa kamu benar sayang kau bilang aku, kau akan selalu sayang dan kamu bilang ”aku cinta kamu, sayang” kamu bilang padaku bahwa kamu benar cinta kau bilang aku, kau akan selalu cinta dan kamu bilang ”aku sayang kamu, cinta” tapi orang bilang katanya kamu gak sayang orang bilang katanya kamu gak cinta orang bilang tentang kamu, orang bilang sekarang kamu bilang bahwa kamu paling sayang
sekarang bilang bahwa kamu paling cinta sekarang bilang ”aku siap mati, sayang” kamu bilang padaku bahwa kamu benar sayang kau bilang aku, kau akan selalu sayang dan kamu bilang ”aku cinta kamu, sayang kamu bilang padaku bahwa kamu benar cinta kau bilang aku, kau akan selalu cinta dan kamu bilang ”aku sayang kamu, cinta”



Tuesday, June 7, 2011

ku ingin kmo




demi semua yang aku jalani bersamamu . ku ingin kau jadi milikku ku ingin kau disamping ku .
tanpa dirimu ku hanya manusia tanpa cinta dan hanya dirimu yang bisa membawa surga dalam hatiku kuingin engkau menjadi milikku . aku akan mencintaimu , menjagamu selama hidupku dan aku kan berjanji , hanya kaulah yang ku sayangi ku akan setia disini menemani mu… sentuhan mu bagaikan tangan sang dewi cinta yang berhiaskan bunga asmara dan membuat ku tak kuasa . di setiap arung gerak , tersimpan di hati kecil ku bahawa dirimu terindah untukku . selama ku masih bisa bertahan selama ku masih bisa bernapas selama Tuhan masih mengizinkan kuingin selalu menjagamu ..



juvana





juvana best !!
hoho~



percaya atau tidak aku cmpai ta mcj nan bf ako koz na tgok juvana . huaa . nsep bek dy ta mrahh . haha ! juvana the best lahh .. daim cute .. botak hncem . gaya gengster dy . perhhhh !! best meyhh .. rugi ta tgok .. aku ska botakk lakonan johan =)) mmg jdi gila lakonan dy nan geng2 dy . huhukz !








saksikan juvana setiap hari isnin 9mlm hanya di tv3 =)

Monday, May 23, 2011

yunalis zarai

yeahh !!
humm . bgi aku an .. dy nyhh comey ar .. cute cnadd





comey kan .. pernah jugak la tefikir nak jdi cm dia

hahaha , boleh ka ? haha not sure



I am learning guitar !
to the kind her ! hahaha 




her very stylish . sukanya !

Tuesday, May 17, 2011

boomerang




The fire was out But then the phone rang And all of the heat came back again As much as I try Your hard to resist And all it takes is just one kiss And I’m finally in your hands I’m under your spell You sent me spinning
You pull me in close You throw me away I keep coming back like a boomerang You tell me to go You beg me to stay I keep coming back like a boomerang Around around around back again Around around around back again You treated me like I’m your little toy You tell me I’m not like other boys And next thing I know you toss me aside And you don’t even bother with goodbye But when you say hello I can’t ignore you You sent me spinning

cinta dalam hati



mungkin ni mmg jalan hidup aku . hidup tanpa dicintai .. tpi takpa asal kau hdup bahgia .. tu pun ckup baik utk aku .. dah lama aku pendam prsaan nih . aku mnggu mu utk myambut cinta ku . tpi tak mgapa , mencintai mu saja m’bahgiakan aku . aku nak kau thu , aku disini mnantikan diri mu . mskipun aku tggu hgga hujung nafas aku dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya . dan izinkan aku utk peluk diri mu utk kali ini sja , utk kali yg terakhir .. aku nak ucapkan selamt tggal utk slamanyaa .. dan aku biarkan rsa ini bahagia utk skjap sja ..

Monday, May 16, 2011

dilamun rindu ~~!

Kenape bila saie bersendirian… Saie Terkenang kenangan waktu kite bersama dulu… Rasa pilu bila awak ta Ade di sisi saie… Indahnya waktu itu… Bila awak disamping saie… mcm dunia Ni milik kita jewp… sekarang cume saie y dilamun rindu… Kenape awak menghilangkan diri awak…? Katakan salah saie pade awak Sehingga… awak hancurkan hidup saie… Berikan lah saie kesempatan… utk menjelaskannya… Saie Akan jelaskan pade awak… Agar awak Akan pahami APA y tlah terjadi… Tak perlu larh awak meragui ketulusan hati ini… Kerana saie disalah mengerti . Tidak pernah saie terlintas utk menduakan awak… Kerane saie tlah berjanji pade awak y Cinta kita Kan abadi tak perlu awak larh menghianati… Cinta y lubur & murni diatas kemarahan orang laen…! Awak…! Saie harap cnad awak balik kepangkuan saie! Saie perlukan awak dalam hidup saie… hanya awak y saie perlu… hanya awak jantung saie… hanya awak hati saie… hanya awak segala-galanya bagi saie!

Sunday, May 15, 2011

entah bila ..

entah bila..
kegelapan yg mnutupi chaya lilin d tngn ini
pergi mninggalkn ku
sdng kgelpn i2
adlh byngn ku sndiri..
entah bila kekusutn yg tersimpul
d antara benang2 bjuku
terhurai mudah
sdngkn baju ini
adlh jhitan drpd tngnku sndiri...
entah bila ksn2 darah yg mngotori
slendang putih ini
terhapus brsih
sdngkn slendang ini
sngaja ku baluti lukaku...
dan entah bila
dpa q mngerti
bhwa kslpnku sndiri
adlh pembawa sgala beban yg ku tnggung ini.....

Thursday, May 5, 2011

tak tahan

Ada seorang makcik ni berumur 40++. Dia naik bas ekspres dari KL ke
Perlis. Tengah perjalanan dia nak berhajat kecil.
'alamak! leceh betullah. Tadi masa berhenti tadi tak nak kencing.
Adohh... malu pulak leh nak suruh drebar tu berenti' kata mak cik ni dalam
hatinya.

Makcik ni duduk belakang sekali. Lepas tu pulak org tak ramai.
Maklumlah... hari isnin, orang kerja. Makcik ni pun balik sebab emergency.
'macam mana nak buat ni'
Mak cik ni ada idea. Dekat tingkap bas kan ada tingkap kecik. Lepas tu
bas tu berlangsir.
'alahh kencing je lah ikut tingkap ni'. Hajatnya lepas dengan
jayanya...

Lepas tu air tu terpercik sikit2 kat seorang Mat Motor. Mamat ni pun
angin lah. 'kurang hajar!!!'

Mamat ni pun beri arahan berhenti kat drebar bas. Then Mamat ni pun
naik dalam bas dan menjerit.
'sapa yg #@#@##@% &^ ludah kat luar tadi hahhh !!!!
baik korang mengaku!!!'

Makcik ni rasa bersalah dan nak minta maaf. Dia pun berdiri.
'makcik ni apahal bangun!! duduk!!!'' jerit Mamat ni.
'cepat!! ngakulah!!!' kata Mamat ni.

Makcik ni bangun lagi. Dia kata 'sebenarnya nak...'
Lepas tu terus dipotong percakapan makcik tu.

'Makcik diam!', kata Mamat tu.
'Saya tau orang yang ludah tu lelaki sebab saya nampak mulut dan misai dia!!' jerit Mamat tu!!!

Sunday, May 1, 2011

Plain White T's - Boomerang

sweety . yummy yummy



teman


Teman, kata sederhana yang tidak mudah ditemukan dalam kenyataan
Teman, tak semua yang dekat bisa berlabelkannya
Teman, ada kerinduan untuk selalu dapat bertemu dengan sosok sepertinya
Pernahkah kau temukan seseorang yang senantiasa setia di sisimu kala kau jatuh dan hilang asa.
Pernahkah kau dapati sesosok makhluk yang selalu tahan mendengar kisahmu kala angin membawa berita-berita busuk tentangmu.
Pernahkah handphone berdering di tengah malam,hanya untuk sebuah kalimat pendek“Apa Kabar Imanmu Malam ini ?”
Pernahkah kau tangkap butiran air mata yang disembunyikan, sehabis doa panjang yang padanya terselip namamu.
Dialah teman sejatimu



salam cinta

Sunday, April 24, 2011

jika aku mati



andai esok nafas aku terhenti
engatilah detik terakhir diri ini ..

andai esok nadiku mati
maafkanlah kesalahan diri ini ..

hanya satu perlu kau tahu
aku bahagia mengenalimu ..

Friday, April 22, 2011

ku menunggu mu

ku menunggu, ku menunggu kau putus dengan kekasihmu tak akan ku ganggu kau dengan kekasihmu ku kan selalu di sini untuk menunggumu cinta itu ku berharap kau kelak kan cintai aku saat kau telah tak bersama kekasihmu ku lakukan semua agar kau cintaiku haruskah ku bilang cinta hati senang namun bimbang ada cemburu juga rinduku tetap menunggu dan kau sudah ada yang punyaku tetap menunggu datang padaku, ku tahu kelak kau kan datang kepada ku saat kau sadar betapa ku cintaimu ku akan selalu setia tuk menunggumu

Wednesday, April 20, 2011

lawak kurang sopan =D

Ada dua orang gadis yang cantik. Salah satu dari mereka cara berfikirnya Matematik (M) dan yang satu lagi cara berfikirnya menggunakan Logik(L). Mereka berdua berjalan pulang melalui jalan yang gelap, dan jarak rumah mereka masih agak jauh. Setelah beberapa lama mereka berjalan, tiba-tibamereka perasan ada seseorang sedang mengekori mereka...

M : Awak perasan tak ada seorang lelaki yang sedang berjalan mengikuti kita kira-kira sejak tiga puluh lapan minit yang lalu? Aku kuatir dia bermaksud jahat.

L : Itu hal yang Logik. Aku rasa dia nak merogol kita la.

M : Alamak, dengan kecepatan berjalan kita seperti ini, dalam waktu 15 minit dia akan berjaya tangkap kita. Adoh hai, apa yang harus kita buat?.

L : Hanya ada 1 cara logik yg harus kita lakukan, iaitu berjalan lebih cepat.

M : Itu tidak banyak membantu laa, macammana ni.

L : Tentulah tidak membantu, Logiknya kalau kita berjalan lebih cepat dia juga akan berjalan lebih cepat.

M : Jadi, apa yang harus kita lakukan? Dengan kecepatan kita seperti ini dia akan berhasil menangkap kita dalam waktu dua minit setengah je lagi...

L : Hanya ada satu langkah Logik yang harus kita lakukan.. Engkau ikut jalan kiri dan aku ikut jalan kanan.Setelah kedua gadis itu berpisah.. Ternyata lelaki tadi mengikut langkah si gadis yang menggunakan logikal (L). Gadis matematik (M) tiba dirumah lebih dulu dan dia kuatir akan keselamatan kawannya.Tidak berapa lama Gadis Logik (L) datang.

M : Oh Syukur ya Allaaaaah.. Kawan aku tiba dengan selamat, Eh macamana cerita engkau kena ikut oleh lelaki tadi?

L : Yelah, Setelah kita berpisah dia terus mengikuti aku.

M : Ya.. ya.. Tetapi apa yang terjadi kemudian dengan engkau?

L : Sesuai dengan logik aku, teruslah aku lari sekuat hati dan lelaki itupun lari sekuat tenaga jugak.

M : Dan... dan..

L : Sesuai dengan logik, dia berjaya mendekati aku ditempat yang gelap...

M : Jadik.. Apa yang engkau lakukan?

L : Hanya ada satu logik yang dapat aku lakukan, iaitu mengangkat kain aku tinggi-tinggi sampai nampak seluar dalam.

M : Alamak... jadik apa yang dilakukan lelaki tadi?

L : Sesuai dengan logik... Dia bukak tali pinggang, bukak zip dan londehkan seluarnya...

M : Alamak... jadi apa yang berlaku?

L : Logik bukan, kalau gadis yang mengangkat kainnya larinya lebih cepat dari pada lelaki yang berlari sambil seluarnya terlondeh, langkah aku besar, tapi dia macam orang yang masuk pertandingan lari dalam guni... So akhirnya aku terlepas dari lelaki itu.

M: Ha ha ha ha Memang logik.

Saturday, April 16, 2011

setelah dia memiliki aku


mereka lihat aku sering tersenyum.. sering gembira tiada luka.. tapi hati ku... hancur keretakan bagai panah api.. bagai purnama terang membakar.. setelah dia memiliki aku.. tiada janji di kotakan.. seperti yang sering di ungkapkan di bibir manis nyaa.. Zahirnya nampak berkembangan.. Akar tak jejak di dasaran.. Terluka kerana cintanya itu.. dia pergi meninggalkan aku kerana jelmaan itu.. datang meyenang cinta.. Meragut menggoda.. Membenam binasa cinta.. Aku di genggamannya perlahan perlahan dia lepaskan.. Kerna memburu jelmaannya.. Yang menjanjikan rembulan keribaan.. dia kehancuran dia keresahan.. aku tidak mampu membencinya biarpun cuba aku lepaskan dia.. Tapi rantai dia mengunci aku.. Di kota cinta jelmaannya.. aku tidak rela dibinasakan bersama cinta nya itu ..

Wednesday, April 13, 2011

cikgu cakap ..









cikgu ajar RINDU tu kata kerja , AWAK tu kata nama .
bila cikgu tya RINDU AWAK tu kata apa ?
saya cakap lah RINDU AWAK tuu kata hati saya ♥♥♥






Monday, April 4, 2011

Jangan Pernah Berubah by ST12



Biarkan waktu teruslah berputar

Mencintai kamu penuh rasa sabar

Meski sakit hati ini kau tinggalkan

Ku ikhlas ‘tuk bertahan


Cintaku padamu begitu besar

Namun kau tak pernah bisa merasakan

Malah kini kau ucapkan selamat tinggal

Membuat keresahan


Reff:[*] Meninggalkanku tanpa perasaan

Hingga ku jatuhkan airmata

Kekecewaan ku sungguh tak berarah

Biarkan ku harus bertahan


[**]

Jangan pernah kau coba untuk berubah

Tak relakan yang indah hilanglah sudah

Jangan pernah kau coba untuk berubah

Tak relakan yang indah hilanglah sudah


Back to Reff:[*] , [**]

Jangan pernah kau coba untuk berubahKu relakan yang indah dalam hatinya

Thursday, March 31, 2011

DI SAAT AKU MENCINTAIMU

Mengapa kau pergi, mengapa kau pergi Di saat aku mulai mencintai dirimu Berharap kau menjadi kekasih hatiku Malah kau pergi jauh dari hidupku Menyendiri lagi, menyendiri lagi Di saat kau tinggalkan diriku pergi Tak pernah ada y menghiasi hari ku Di saat aku terbangun dari tidur ku… Aku… inginkan dirimu Datang… dan temui aku Kan ku katakan pada mu Aku sangat mencintai dirimu Aku… inginkan dirimu Datang… dan temui aku Kan ku katakan pada mu Aku sangat mencinta… Menyendiri lagi, menyendiri lagi Di saat kau tinggalkan diriku pergi Tak pernah ada y menghiasi hari ku Di saat aku terbangun dari tidur ku… Aku… inginkan dirimu Datang… dan temui aku Kan ku katakan pada mu Aku sangat mencintai dirimu Aku… inginkan dirimu Datang… dan temui aku Kan ku katakan pada mu Aku sangat mencinta… Semoga kau kan mengerti tentang perasaan ini Maaf ku telah terbuang… Agar indahnya cinta Maaf sungguh ku ta bisa Untuk kembali kepadamu… Maaf ku telah terbuang… Agar indahnya cinta Aku… inginkan dirimu Datang… dan temui aku Kan ku katakan pada mu Aku sangat mencintai dirimu Aku… inginkan dirimu Datang… dan temui aku Kan ku katakan pada mu Aku sangat mencinta…

Wednesday, March 23, 2011

iman suraya

iman suraya .......
" huhh . novel nih best snad . serius ta tipuu . bhahaha . novel y pling akuu suka 'iman suraya' . ahh . mmg ta rugi lahh bacaa "

mari baca sinopsis deaa =D


Ajal maut, jodoh pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Di Tanah Mahsuri Iman Radhiff dan Suraya Dania bertemu. Suraya ke sana sekadar mahu menghiburkan diri sebelum bergelar seorang isteri. Iman pula membawa diri apabila kisah cintanya tidak menjadi. Di sana mereka berkenalan dengan status berkawan. Sekembalinya ke tempat tinggal masing-masing, mereka meneruskan kehidupan seperti sedia kala. Suraya sudah bersedia untuk menjadi seorang isteri kepada Azim dan Iman pula sedang belajar untuk menerima realiti pada takdir cintanya yang dirasakan perit sekali.Takdir Tuhan, tiada siapa yang dapat menghalangnya. Mungkin sudah tertulis bukan jodoh Suraya dengan Azim apabila tunangannya itu pergi mengadap Ilahi. Dia tabah meneruskan hidup bersama kenangan dengan lelaki kesayangannya itu. Walau siapa pun yang datang, dia berusaha untuk terus kukuh setia bersama cinta arwah tunangannya. Iman pula, sekembalinya ke rumah, Iman masih dibelenggu oleh rasa cinta kepada si kakak iparnya yang dahulunya kekasih hatinya. Namun, seringkali juga kenangan bersama tunangan orang itu datang bertubi-tubi. Cinta tanpa isyarat. Datangnya tanpa sedar. Akur. Dia jatuh cinta untuk kali kedua.Selang beberapa tahun mereka berdua bertemu semula tanpa diduga. Di situ persahabatan kembali terjalin antara mereka. Namun, tingkah Suraya tidak lagi seperti dahulu yang banyak cakap, periang dan selamba tetapi kelihatan diam dan sedikit muram. Tetapi azam di dada, hati gadis itu harus dicuri lantas tidak menyedari di belakang gadis itu sentiasa ada Norman Hakim, lelaki yang punya potensi untuk mana-mana gadis di luar sana jatuh cinta padanya. Susahkan? Bila kisah cinta sudah jadi ala-ala filem Hindustan. Mujur ada ‘Wonder Pets’ yang sudi membantu dan melengkapkan kisah cinta mereka.... =)

Thursday, March 17, 2011

perkara yang menyeronokkann

what would you do if your in the hurt?

I'm doing this
walaupun sakit tpi rase puas hati snad !!

Wednesday, March 16, 2011

novel : ladang hati mustika


aku baca novel ny . aku cm takut . ladang hati mustika ny lebih kepada keagamaan , islam . aku baca bezt gakk . sronok . menakutkan . kecewa . hahhaha . apaa apa unn memang best !!


MUSTIKA, gadis bersemangat waja dan bercita-cita tinggi melalui suka duka sebagai mahasiswa tahun akhir di Universiti Malaya. Bersama sahabatnya Faez Faeza meredah ujian yang menemukan mereka dengan insan-insan berhati mulia di rumah Az-Zahra.
Mustika tegar dalam perkebunan kasihnya terhadap Bayu Ilhami, teman istimewa sejak persekolahan. Namun, galau resah Bayu Ilhami mengheret perpisahan mereka hingga ternoktah tatkala menerima kad perkahwinan Bayu Ilhami dengan Siti Sarah. Kecewanya terubat bila hadir si kumbang baru, Hanif Mustafa yang gemar dipanggilnya Ustaz Kopiah. Luhur budi si Ustaz Kopiah rupanya sekadar mengisi ruang ukhwah sesama Muslim. Walau mulanya terasa ralat, dia yakin impian kasihnya masih dalam pencarian. Doa keluarga dan usaha dirinya berbalas kebaikan tatkala muncul pemuda soleh bernama Fuad. Dialah selama ini dalam angan dan impian kasih seorang Mustika. Dan Mustika sering berpesan pada dirinya, ‘Teruslah kita menuai dan bersabar.